نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اینتل از جدیدترین مودم 5G جهان رونمایی کرد

شرکت اینتل به‌تازگی محدوده جدیدی از مودم‌های اینترنتی خود را معرفی کرده است تا بازار را برای مهاجرت به نسل آینده فناوری‌های شبکه آماده سازد. در حقیقت محصول جدید معرفی‌شده توسط این شرکت شامل تراشه‌های سری XMM 800 و مودم‌های رادیویی XMM 7600 LTE هستند که مورد دوم برای استفاده از شبکه 5G استفاده می‌شود.

این فناوری می‌تواند موجب شود تا بتوان از ارتباط دوطرفه 5G به 5G استفاده کرد. این فناوری از آخرین نسل سیلیکون استفاده می‌کنند که یک عنصر کلیدی  برای نسل آینده ارتباطت همراه به‌حساب می‌آید. شایان‌ذکر است که در ماه فوریه سال جاری شاهد رونمایی از مودم XMM 7560  بودیم و این مودم که در کنگره جهانی موبایل رونمایی شده بود، سرانجام اینترنت همراه کلاس گیگابیت را برای این شرکت به ارمغان آورد.

این تراشه جدید بر روی فرکانس زیر 6 گیگاهرتز عمل می‌کند و می‌توان از آن در دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های همراه هوشمند و خودروهای هوشمند استفاده کرد. همچنین این مودم قابلیت سازگاری با نسل‌های قبلی یعنی 4G، 3G و  2G را نیز مهیا سازد. این مودم قرار است تا در اواسط سال 2019 میلادی به بازار عرضه شود.

شرکت اینتل اعلام کرده است که این مودم 5G توانسته است تا در برقراری تماس‌های صوتی بر روی باند 28 گیگاهرتزی نیز به‌خوبی عمل کند و می‌تواند استفاده از نسل بعدی شبکه در تمام جهان را تأمین کند.  

منبع: theinquirer

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل