نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاهی به علم با هدف زندگی بهتر

سومین جشنواره علم برای همه از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه 96 با شعار "گامی به سوی آگاهی بخش جامعه" و با محوریت موضوع ویژه "زلزله و خانواده" برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار شد؛ بخش اصلی شامل آموزش و معرفی تمامی مفاهیم علمی بود. بخش ویژه با موضوع زلزله و خانواده نیز در شاخه های عکس، فیلم و پویانمایی، ساخت ماکت، نقاشی، داستان علمی، تخیلی، مستند، خاطره نویسی و بازی‌ های رایانه‌ای برگزار شد.

صونا آقابابایی، دبیر علمی سومین جشنواره علم برای همه اظهار داشت: ما سعی کردیم که هر سال یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی را از طریق علم ارائه دهیم و دانش آموزان و خانواده ها را به مشارکت جویی علمی دعوت کنیم.

آقابابایی افزود: نیاز ما به ترویج علم در جامعه بسیار ضروری است و باور ما این است که هر ایرانی باید حداقل یک بار بتواند در جشنواره علم حضور داشته باشد.

مهندس ارشاد استعدادی، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و مدیر عامل موسسه علمی آینده سازان، پرداختن به یک کار تیمی علمی همراه با خانواده در این جشنواره را بسیار خوش یمن دانست و گفت: کار مهم ما ترویج علم، پژوهش و تفکر خلاق است که مردم را مورد مخاطب قرار می دهد که این یک خصوصیت و ویژگی برتر است. هدف علمی، یادگیری بیشتر و زندگی بهتر است که در این جشنواره‌ اتفاق افتاده است و ما باید علم را در زندگی بیاوریم و فاصله تاثیر علم بر زندگی را از طریق همین نوجوانان و جوانان کم کنیم.

در آخرین روز برگزاری این جشنواره، از مجموعه داستان های کوتاه علمی-تخیلی رونمایی شد. این کتاب در ۵۰۰ نسخه و از سوی موزه علم و فناوری با هدف علاقمندی و ترغیب جوانان به علم به چاپ رسیده است.

 

 

 

گزارش: سارا فرهادیان

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل