نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران

 بیست و چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی‌ زیست پزشکی ایران با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و کاربردی در زمینه های مختلف مهندسی زیست پزشکی و در راستای تقویت ارتباط بین محققان، دانشجویان و صنعتگران کشور توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) 1396برگزار می شود.

پردازش سیگنال های حیاتی،پردازش تصاویر پزشکی،مدلسازی سامانه های زیستی، اندازه گیری زیستی،مهندسی بالینی،انفورماتیک زیستی و پزشکی از راه دور از جمله محورهای این کنفرانس هستند.
همچنین بیومکانیک سیالات زیستی ،رباتیک،مهندسی قلبی و تنفسی ، مهندسی عصب و توانبخشی ، بیومکانیک ورزش،مهندسی بیومواد، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ، مهندسی سلولی و مولکولی، نانومواد،مهندسی سامانه های دارویی ، مهندسی زیست شیمی،از دیگر محورهای این کنفرانس به شمار می روند.
محققان برجسته ملی و بین المللی در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت. موضوع مهندسی پزشکی و جایگاه آن در ایران از حدود سال 1360 و با تشکیل گروه مهندسی پزشکی در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران مورد توجه قرار گرفت.
در آذرماه سال 1366 و با برگزاری اولین کنفرانس در حوزه مهندسی پزشکی با عنوان 'بررسی مسائل مهندسی پزشکی در ایران و جهان' در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معنی و مفهوم این رشته و نقش آن در رفع نیازهای رو به رشد کشور تشریح شد و حرکت به سوی توسعه این رشته در دانشگاههای مختلف کشور شتاب مضاعفی گرفت.
در سالهای بعد دانشگاه های مختلفی میزبان و برگزارکننده این کنفرانس بودند و از زمان بیستمین کنفرانس در دانشگاه تهران عنوان آن به کنفرانس مهندسی زیست پزشکی اصلاح شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل