نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هزینه تشخیص و درمان سرطان در جهان از مرز 100 میلیارد دلار گذشت

امروزه سرطان به عنوان یکی از پر اهمیت ترین دغدغه های جهان بهداشت به شمار می رود. افزایش نرخ سرطان در جمعیت، درمان های اولیه، داروهای جدید و نتایج بهتر همگی نیاز مند هزینه های بالا است. در سال 2014 این هزینه مرز 100 میلیارد دلار را رد کرد. این رقم نسبت به 5 سال گذشته حدود 75 میلیارد دلار افزایش داشته است.

یکی دیگر از یافته های این گزارش این است که نتایج کلینیکال برای بسیاری از سرطان ها در حال پیشرفت است. بر اساس این گزارش، نرخ بازماندگی افراد پس از تشخیص سرطان تا 5 سال افزایش داشته است. به نظر می رسد این افزایش به دلیل پیشرفت در روش های تشخیصی و درمانی برای این بیماری است.

بر اساس این گزارش، افزایش در نرخ بازماندگی مدیون پیشرفت در زمینه های ایمونوانکولوژیک و ترکیب درمان های مختلف است و همپنین تاثیر داروهای بیوماکر و تشخیصی بر روی سرطان را مشخص می کند.

همچنین، این گزارش به در دسترس بودن داروهای ضدسرطانی در بازار جهانی می پردازد. در سال 2014، ژاپن، کره جنوبی و اسپانیا به کمتر از نصف داروهای موجود در بازار دسترسی داشتند. حتی در ثروتمند ترین کشورها نیز، داروهای ضد سرطان تنها برای بخش کمی از بیماران قابل دست یابی بود.

هزینه داروهای ضد سرطان در سال 2012 تا 2013 حدود 71% افزایش پیدا کرده است که به دلیل افزایش هزینه های فراهم کردن تسهیلات برای بیماران بوده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل