معرفی نرم‌افزارهای پرمصرف در به‌روزرسانی اندروید

اندروید اوریو به‌زودی به امکاناتی جدید مجهز خواهد شد که این امکان در ماه اوت معرفی شده بودند. این مزایای جدید بسیار مناسب هستند. نخستین سری این امکانات شامل ایموجی‌های بهتر، تغییر و بهینه‌سازی سیستم نوتیفیکیشن‌ها و آیکون‌های مربوط به نرم‌افزارها هستند. تمامی این امکانات را می‌توان در نسخه 8.1 اندروید دریافت کرد ولی یکی از بزرگ‌ترین مزایای جدید این نسخه به وضعیت باتری دستگاه مربوط خواهد بود.

این قابلیت موجب می‌شود تا بتوان نرم‌افزارهایی که موجب می‌شوند تا باتری شما به‌سرعت تخلیه شوند را شناسایی کنید و این کار به روشی بسیار سریع و بهتر از پیش انجام می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران نسخه پیش از عرضه اندروید 8.1 که تنها برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود می‌توانند بنری را در بخش بالای دستگاه و در کنار بخش باتری مشاهده کنند. این بنر به وضعیت تخلیه باتری توسط نرم‌افزارهای مختلف اختصاص دارد.

در دو مثال ارائه شده توسط مراکز خبری شاهد این هستیم که کاربران اندروید 8.1 در کنار عنوان نرم‌افزارهایی که دائما در حال تخلیه باتری هستند، یک نشانگر قرمزرنگ را مشاهده می‌کردند. این مثال‌ها نشان می‌داد که نرم‌افزار موقعیت مکانی و نرم‌افزار توییتر به‌صورت دائم در حال استفاده از منابع تلفن همراه شما هستند و به همین دلیل نیز باتری شما را با سرعتی بالا تخلیه می‌کنند.

این مزیت ویژه یک گام بسیار مناسب برای مدیریت باتری به‌حساب می‌آید و امید می‌رود که بتوان آن را در نسخه نهایی اندروید 8.1 مشاهده کرد. این کار می‌تواند روش مناسبی برای تمرکز بیشتر بر روی نرم‌افزارهایی باشد که بیش از میزان مناسب و استاندارد از باتری شما استفاده می‌کنند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا