شمارش معکوس برای آغاز حفاری در فضا

در یک دهه گذشته و همزمان با آغاز دور تازه ای از تلاشها برای توسعه اکتشافات فضایی، ایده حفاری در فضا و بهره برداری از منابع ارزشمند فضایی بیش از هر زمان دیگری در کانون توجهات قرار گرفته است.

در این میان شرکت Planetary Resources از جمله شرکتهایی است که ایده بهره برداری از منابع طبیعی فضا را با جدیت دنبال می کند.

این شرکت به تازگی کاوشگری موسوم به Arkyd-3R را به ایستگاه فضایی بین المللی رسانده است. قرار است فرآیند استقرار این کاوشگر در ماه جولای آغاز شود.

درحال حاضر Arkyd-3R تنها کاوشگر از مجموعه کاوشگرهایی است که این شرکت قرار است راهی فضا کند. البته فعلا این شرکت قصد دارد تا از نتایج به دست آمده از عملکرد این کاوشگر و آزمایش دقیق سیستمهای مختلف آن، مقدمات پرتاب و استقرار کاوشگرهای دیگری از این دست در فضا را مهیا کند.

هدف نهایی این برنامه ها آغاز عملیات حفاری در سیارکهاست.

شرکت Planetary Resources در بیانیه ای اعلام کرد: طی 90 روز مأموریت آزمایشی Arkyd-3R، شاهد ارسال داده هایی درباره عملکرد سیستمهای مختلف آن به زمین خواهیم بود.

همزمان با فعالیت این شرکت، Deep Space Industries نیز به عنوان شرکتی که ایده حفاری در فضا را با جدیت دنبال می کند برنامه هایی در این زمینه دارد. درحقیقت مهندسان این دو شرکت تلاش می کنند تا دامنه اکتشافات فضایی انسان در منظومه شمسی را توسعه دهند.

نکته مهم اینجاست که برای رسیدن به مناطق دور دست در منظومه شمسی استفاده از منابع طبیعی سیارکها نقش بسزایی در تحقق این ایده دارد. این اجرام فضایی منابع ارزشمندی از آب، فلزات و منابع معدنی ارزشمند هستند و جالب اینکه برخی از آنها گنجینه های سرگردانی از طلا هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا