سفر به مریخ تنها در 70 روز

سفر به مناطق دوردست فضا یعنی جایی فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی و ماه همواره مورد بحث بوده است. با این حال تحقق این ایده دشواریهای خاص خود را دارد تا آنجاکه بسیاری آن را با توجه به فناوریهای فعلی غیرممکن می دانند.

اما به نظر می رسد آنچه که در مرکز فضایی جانسون ناسا در حال روی دادن است مهر ابطالی بر این "غیرممکن" باشد.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط ناسا منتشر شده این سیستم پیش رانشالکترومغناطیسی قابلیت انتقال فضاپیما به ماه در عرض چند ساعت را دارد و جالب اینکه تنها در مدت 70 ساعت امکان رسیدن به مریخ را محقق می سازد. البته این فناوری جدید دقیقا نوعی سیستم حرکتی مافوق صوت نیست اما از جهات گوناگون دسته کمی از آن ندارد.

گفته می شود ایده استفاده از نوعی سیستم پیش رانش مبتنی بر نیروی الکترومغناطیسی چیز چندان جدیدی نیست. هم اکنون دانشمندانی از آمریکا، انگلیس و چین در قالب بخشی از برنامه های فضایی خود بر روی این ایده کار می کنند.

در این سیستم فوق مدرن از هیچ نوع سوختی استفاده نمی شود و در عوض از انرژی هنگفت ناشی از امواج الکترومغناطیسی برای غلبه بر جاذبه و  حرکت با سرعتی مافوق تصور در فضا بهره برداری می شود.

البته این ایده فعلا در حد تئوری است اما آزمایشات اولیه ای که توسط دانشمندان ناسا و برنامه فضایی چین صورت گرفته است نشان از آن دارد که می توان سفر در فضا آن هم در عرض چند ساعت را با تکیه بر نیروی الکترومغناطیس تجربه کرد.

ازآنجاکه ناسا به تازگی آزمایشی در این خصوص در شرایط خلا سخت انجام داده و نتایج مثبتی نیز به دست آمده است، می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک چنین آزمایشات حیرت انگیزی در مقیاسهای بزرگتر انجام شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا