كيفيت به معناي دستيابي به استانداردهاي از پيش تعيين شده است. با توجه به اين تعريف ابتدا استانداردهاي توليد محصول يا ارايه خدمت مشخص شده و سپس فعاليت ها در جهت دستيابي به ايناستانداردها انجام مي شود و استانداردها را براي داده ها (شامل مواد، نيروي انساني، تجهيزات، فضا، پول و…) و فرآيندها در نظر مي گيرند.
كيفيت به معناي كار درست را بار اول صحيح انجامدادن و بارهاي بعد بهتر از بار اول انجام دادن است. تعريف فوق متضمن تصميم گيري كيفي است. زيرا بسياري از كارها هستند كه انجام مي گيرند ولي آن كارها در راستاي رسالت سازمان و دستيابي به هدف يا آرمان مشترك ترسيم شده براي سازمان، نيست؛ اين تعريف داراي عملكرد كيفي نيز مي باشد چرا كه كارهاي درست به طور صحيح انجام داده مي شوند.
No tags for this post.