نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

500 نفر از متخصصان بینایی سنجی کشور در مشهد گردهم می آیند

به گزارش ایرنا , رییس پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره که از 22 اردیبهشت ماه امسال آغاز می شود به مدت سه روز ادامه دارد. 

دکتر عباس عظیمی افزود: کنگره های سراسری اپتومتری خراسان هر سال با هدف ارائه تازه ترین یافته ها در حوزه بینایی سنجی و تشخیص و درمان اختلالات چشمی به همت انجمن اپتومتری خراسان رضوی برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه 41 مقاله در طول سه روز برگزاری کنگره ارائه می شود افزود: از بین 83 مقاله رسیده به دبیرخانه این کنگره 30 مقاله به صورت سخنرانی و 11 مقاله در قالب پوستر پیرامون پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات چشمی ارائه می شود. 

وی با بیان اینکه دکتر 'پاسکال بلیزر' از کشور انگلستان میهمان ویژه کنگره مزبور است افزود: عدسی های تماسی و اصلاح قوز قرنیه ای موضوع سخنرانی وی می باشد. 

وی مهم ترین محور مباحث پانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان رضوی را ارائه تحقیقات و راهکارها در خصوص بیماری CVS یا سندرم بینایی کامیپوتر عنوان کرد. 

به گفته وی، سندرم بینایی کامپیوتر شامل مجموعه مشکلات و علائمی است که به خاطر کار طولانی با کامپیوتر ایجاد می شود. 

پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان به همت انجمن اپتومتری خراسان وهمکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، انجمن اپتومتری ایران، مرکز تحقیقات عیوب انکساری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن چشم پزشکی خراسان برگزار می شود. 

هم اکنون دو هزار و 800 اپتومتریست (بینایی سنج) در سراسر کشور فعالیت دارند که 300 نفر از این تعداد در استان خراسان رضوی هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل