نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین صفحه‌کلید واقعیت مجازی جهان

تیم اچ‌تی‌سی وایو با همکاری لاجیتک به سراغ معرفی یک بسته نرم‌افزاری – سخت‌افزاری جدید کرده‌اند که به دنبال ایجاد راهکاری برای واردسازی متن در محیط‌های نرم‌افزاری و بازی‌های واقعیت مجازی است. این بسته ویژه که BRIDGE نام دارد، شامل یک صفحه‌کلید فیزیکی شرکت لاجیتک است و در کنار آن یک ردیاب وایو نیز برای شبیه‌سازی فرایند تایپ در محیط واقعیت مجازی تعبیه‌شده است.

در ابتدای کار قرار است تا تنها 10 نسخه از این بسته‌ها عرضه شود و قیمت تعیین‌شده برای این بسته نیز 150 دلار است. بااین‌وجود به علت قابلیت ویژه BRIDGE برای شبیه‌سازی گجت‌های واقعی در دنیای مجازی می‌توان انتظار داشت که این سیستم در آینده تولید انبوه را نیز تجربه کند.

این بسته در تمامی سیستم واقعیت مجازی استیم (شبکه آنلاین عرضه بازی‌های کامپیوتری) به‌خوبی قابل استفاده است و قابلیت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌کند. این صفحه‌کلید تنها به دنبال شبیه‌سازی کلیدها نیست بلکه نوع حرکت دستان را نیز تخمین می‌زند تا موجب شود که کاربر بتواند حس واقعی‌تری در کار کردن با آن داشته باشد.

این امر موجب می‌شود تا بتوان صفحه‌کلید واقعی را در دنیای کاری دیجیتالی تجربه کرد که این موضوع برای بسیاری از کارها مانند مرور وب، بازی‌های کامپیوتری و غیره مفید خواهد بود. به این ترتیب می‌توان عملکرد کلیدها را درست مانند صفحه‌کلید واقعی تنظیم کرده و حتی کلیدهای میانبر تعریف کرد.

همچنین این بسته شامل یک کیت توسعه نرم‌افزاری است که موجب می‌شود تا بتوان به کمک آن تمامی لایه‌های عملیاتی صفحه‌کلید را در محیط واقعیت مجازی شخصی‌سازی کرد. لاجیتک قرار است تا پروژه BRIDGE را به صورت بتا ادامه داده و تا 16 نوامبر به بررسی دقیق عملکرد کاربران با این سیستم بپردازد تا بتواند به‌خوبی برای بهبود آن اقدام کند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل