آزمایشگاه آئرودینامیک فراری زیر پای شما

مهم نیست که چقدر پول برای خودروی خود خرج کرده باشید، شرکت فراری آماده است تا موجب شود که حس کنید وسیله نقلیه شما چیز خاصی نیست. این شرکت همیشه بهترین خودروهای ممکن را طراحی کرده است و همیشه محصولات اختصاصی خود را به آخرین پیشرفت‌های ممکن و موجود در دنیای خودروها مجهز می‌کند. حال مدل جدید این شرکت که ludicrous FXX-K Evo نام دارد را می‌توان یک آزمایشگاه بر روی چهارچرخ به‌حساب آورد. این محصول برای مدت‌زمان یک سال تمام در تونل‌های باد مورد آزمایش قرارگرفته است.

این خودرو یک هیولای تمام‌عیار به‌حساب می‌آید. موتور ludicrous FXX-K Evo قدرتی برابر با 1035 اسب بخار دارد و در نوع خود یک محصول منحصربه‌فرد برای فراری به‌حساب می‌آید. همچنین تنها 40 مدل از این خودروها ساخته‌شده است که داشتن آن در جهان را بسیار دشوار می‌کند.

این محصول دیگر به کناره‌های استاندارد و مشهور FXX-K مجهز نیست و باله‌های ویژه و جدیدی برای آن تعریف شده‌اند. همچنین فراری ludicrous FXX-K Evo در طراحی اولیه بدنه به نیروی روبه پایین بهتری مجهز است و این میزان برابر با 10 درصد بیشتر از هر مدل دیگری در شرکت فراری به‌حساب می‌آید. این میزان به مقدار 5 درصد بیشتر نیز توسط طراحی بهبود یافته سپرهای عقب به وجود می‌آید. همچنین طراحی‌های دیگر انجام شده برای این خودروی ویژه موجب شده است تا 8 درصد دیگر به این نیرو اضافه شود. با این حساب و با توجه به وجود 23 درصد نیروی رو به پایین بیشتر و سیستم تعلیقی که به‌صورت استادانه طراحی شده است، می‌توان گفت که این محصول می‌تواند رانندگی سریع‌تر و بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

هنوز قیمتی برای ludicrous FXX-K Evo مشخص نشده است ولی به نظر نمی‌رسد که این مدل منحصربه‌فرد، قیمت چندان پایینی داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به وجود نمایشگر 6.5 اینچی برای کنترل سیستم‌های الکترونیکی خودرو و سیستم فرمان ویژه‌ای اشاره کرد که بیشتر شبیه به ‌فرمان خودروهای فرمول 1 است.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: newatlas

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا