چرا نیمه شب غذا می خوریم؟

بعضی مواقع، نیمه شب ها یخچال ما را صدا می زند! بی اختیار به طرفش می رویم و به دنبال غذایی خوشمزه برای خوردن می گردیم . مطالعه ای جدید که توسط محققان دانشگاه یانگ بریگهام Young Brigham در آمریکا انجام شده ، نشان می دهد که چرا مقاومت کردن در این مواقع بسیار سخت است و مغز چگونه به خوردن غذا در ساعات مختلف روز پاسخ می دهد.

تراویس مسترسون Travis Masterson و همکارانش در مطالعه اخیر خود دریافتند که در شب، "غذا" نقش پاداشی کمتری برای مغز دارد و به همین دلیل است که ما از خوردن غذا در نیمه شب احساس رضایت کمتری می کنیم. همین امر باعث می شود تا بیشتر به دنبال غذا خوردن باشیم تا بتوانیم احساس رضایت را برای خودمان ایجاد کنیم.

برای دست یابی به این نتایج، مطالعه ای بر روی 15 زن سالم انجام گرفت و فعالیت مغز آن ها با استفاده از MRI بررسی شد. با نشان دادن عکس غذاهای مختلف از کم کالری و سبزیجات گرفته تا چرب و پرکالری، عملکرد مغزی آن ها تغییراتی از خود نشان داد. با ثبت و آنالیز این داده ها ، محققان دریافتند که پاسخ پاداشی مغز به غذاهای پرکالری بسیار بیشتر از غذاهای کم کالری است.

همچنین محققان دریافتند که با وجود اینکه آزمایشات در غروب انجام می گرفت اماپاسخ ها نسبت به آزمایشات صبح تغییرات قابل توجهی داشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا