نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاکید بر ایجاد فضای فعالیت مشترک جهاد دانشگاهی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

محمدصادق بیجندی رییس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان (ستفا) در دیدار با معاون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه "جهاد دانشگاهی یک نهاد برآمده از انقلاب است" اظهار داشت: در سال 77 جهاد دانشگاهی بر مبنای یک مطالعه آینده نگر و با در نظر گرفتن مباحثی چون اشتغال فارغ التحصیلان با ایجاد سازمانی با عنوان "همیاری اشتغال دانش آموختگان" که بیشتر آن‌ها مطالعه و پژوهش پیرامون آینده شغلی فارغ التحصیلان بود انجام داد.
وی افزود: از سال 92 یک ماموریت جدید به این سازمان افزوده شد و آن بحث تجاری سازی پژوهش‌های جهاد دانشگاهی بود که در راستای تحقق این مهم تا کنون فعالیت‌های بسیار مفید و ثمربخشی انجام گرفته است.
رییس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان (ستفا ( بیان کرد: در جهاد دانشگاهی 2 پارک علم و فناوری «البرز» و پارک «کرمانشاه» و 22 مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به 503 شرکت در این 2 پارک و 22 مرکز مشغول به فعالیت می‌باشند.
وی ادامه داد: در سال 1393، جهاد دانشگاهی با نگاهی به آینده و با یک موقعیت شناسی درست، بحث مشکلات فروش محصولات فناورانه و تجاری سازی این محصولات را به عنوان یک بحث مغفول مانده حوزه علمی کشور رصد کرد و مأموریت جدید تجاری سازی فناوری و (در ادامه) اشتغال دانش آموختگان به این سازمان اضافه شد.
بیجندی با بیان اینکه "پارک سوم جهاد دانشگاهی درحال طی کردن مراحل ثبت مجوز و تجهیز است" عنوان کرد: مطابق با برنامه 5ساله جهاد دانشگاهی پارک‌ها و مراکز رشد ما هم‌افزائی بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در برگزاری برنامه‌های استارت‌آپ ویکند  تصریح کرد: فضای فعالیت مشترک با جامعه هدف مشترک جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی در تعریف رویداد‌های استارت آپ ویکند بسیار مهیاست و با برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم می‌توان اقدام به برگزاری برنامه‌های مشترک در این زمینه نمود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل