یک لکه جدید روی خورشید ایجاد شد

به گزارش سیناپرس، خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم در گفتگو با مهر در خصوص لکه جدیدی که روی خورشید نمایان شده است، اظهار داشت: به تازگی لکه خورشیدی « AR۲۶۸۵» پدیدار شده که می توان آن را به خوبی رصد کرد.

وی با بیان اینکه این لکه خورشیدی را می توان از هر جای  ایران با ابزار رصدی مشاهده کرد، بیان داشت: از هم اکنون تا ۱۰ روز دیگر این لکه خورشیدی قابل مشاهده خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به هنگام رصد لکه خورشیدی افزود: می بایست رصد خورشید با فیلترهای مخصوص رصد خورشیدی به نام « مایلار » انجام می شود و استفاده از لوازم غیر ایمن مانند فلاپی، سی دی  و … بسیار خطرناک است.

این کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: لکه خورشیدی «AR۲۶۸۵» به اندازه ای بزرگ است که به راحتی و با عینک مخصوص خورشید گرفتگی نیز رصد می شود.

به گفته وی، به دلیل اینکه زمین به دور خورشید می چرخد و خورشید بزرگتر از زمین است لکه های خورشیدی از سراسر دنیا قابل رصد هستند.

به گزارش مهر، لکه های خورشیدی اولین بار توسط گالیله در سال ۱۶۱۵ رصد شده است. برای رصد خورشید بهتر است از فیلترهای مناسب رصدی مانند مایلار و ND استفاده شود. این فیلترها در جلوی دریچه تلسکوپ نصب می شوند و ایمن‌ترین روش برای رصد خورشید هستند.

بنابراین برای دیدن لکه های خورشیدی باید از ابزار مناسب و افراد متخصص کمک گرفت. نگاه کردن به خورشید با ابزاری مانند دوربین دوچشمی، تک چشمی، تلسکوپ و حتی دوربین عکاسی می تواند به کوری چشم شما دچار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا