نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهره ماندگارعلوم پزشکی: مهمترین دستاورد علوم خدمت به مردم است

پروفسور علیرضا یلدا روز سه شنبه در سیزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: شرافت انسان به عمل صحیح است.وی با اشاره به اینکه در هنگام صحبت کردن اول باید از عقل و خرد اجازه بگیریم تا صحبت ما پندار صحیح باشد، افزود: بعد از این باید عمل صحیح انجام دهیم.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید جرات سووال و اظهارنظر کردن را داشته باشند تا کلاس های درس زنده باشد.پروفسور یلدا به امکانات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: همه امکانات برای آموزش دانشجویان در این مراکز وجود دارد و دانشجویان باید استفاده مناسب از این امکانات را ببرند.

وی تاکید کرد: همه ما باید به هم احترام بگذاریم و همدیگر را دوست داشته باشیم و از منیت باید خارج شده تا به ما برسیم.رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه این همایش به تلاش و زحمات استادان اشاره کرد و گفت: از معلمان و اساتیدی که با همه توان و ظرفیت تلاش می کنند تا دیگران در مسیر شایسته و درست قرار گیرند قدردانی می کنیم و این چیزی است که از آنان انتظار می رود.

دکتر علی جعفریان اضهار کرد: سمت استادی و عضو هیات علمی دانشگاه افتخاری بزرگ است و این موضوع از هر افتخاری، بالاتر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه این همایش با اهدای تندسی لوح سیمین دانشگاه از خدمات و تلاش های مستمر استاد علیرضا یلدا تقدیر و تشکر کرد.

***معرفی استادان برتر دانشگاه علوم پزشکی

در سیزدهمین همایش نکوداشت مقام یادمان استاد، تعدادی از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی و تجلیل شدند.دکتر منصور ملائیان – فوق تخصص جراحی اطفال، دکتر کاظم آشفته – متخصص اندودنتیکس، دکتر پریچهره پاسبخش – PHD آناتومی، دکتر حمیدرضا صادقی پور – PHD فیزیولوژی و دکتر مجتبی سالاری فر – فوق تخصص اینترونشنال از جمله استادان برتر بودند که مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

همچنین دکتر حسن خلیلی- متخصص فارماکوتراپی، دکتر مهرداد حسیبی – متخصص بیماری های عفونی، دکتر فاطمه رمضان زاده – فوق تخصص نازایی، دکتر امررضا رکن – متخصص پریودنتیکس، دکتر ابوالقاسم پوررضا – PHD اقتصاد بهداشت و دکتر سعید رضا مهرپور از دیگر استادان برتر بودند که در این همایش تجلیل شدند.

استاد علیرضا یلدا از سال 1336 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم پرشکی جمهوری اسلامی ایران است.این استاد در نخستین همایش چهره ماندگار در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار در رشته پزشکی ( بیماری های عفونی) انتخاب و معرفی شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران به احترام این شخصیت وارسته و استاد گرانقدر، کرسی ریاست گروه عفونی این دانشگاه را به نام کرسی استاد یلدا نامگذاری کرده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل