نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ربات باغبان با قابلیت مقابله با آفات و آبیاری گیاهان از راه رسید

به گزارش  سیناپرس به نقل از مهر، با تولید یک ربات باغبان انجام چنین کارهایی ساده شده و کنترل وضعیت گلها و گیاهان به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته به سادگی ممکن است.این ربات که گاردن اسپیس نام دارد، کمتر از یک متر قد دارد و با استفاده از یک دوربین نظارتی چرخان ۳۶۰ درجه می تواند به طور آنی و لحظه به لحظه وضعیت تمامی گیاهان یک باغچه را کنترل کند.

کاربران با استفاده از یک برنامه تلفن همراه و با بهره گیری از شبکه های وای – فای می توانند ربات یادشده را به سادگی کنترل و مدیریت کنند و به عنوان مثال به آن دستور دهند باغچه را آبیاری کند.

تامین برق مورد نیاز این ربات با استفاده از نور خورشید صورت می گیرد و لذا تنها کافیست این ربات در محلی قرار بگیرد که نور آفتاب بر آن بتابد. ربات مذکور منطقه ای به وسعت ۹.۲ متر مربع را پوشش می دهد و البته خرید آن مستلزم ۲۳۹ دلار هزینه است.

با استفاده از برنامه همراه این ربات می توان سطح کلروفیل و دمای باغچه و حتی وضعیت خاک را کنترل کرد و با وارد کردن اطلاعات گیاهان کاشته شده، زمان بندی مناسب برای آبیاری و میزان این کار را هم از طریق ربات برنامه ریزی کرد.

ربات مذکور دارای دماسنج مادون قرمز، دوربین مادون قرمز و دوربین آر جی بی کنترلی است و در صورت شناسایی آفات و حشرات مزاحم با استفاده از حسگرهای حرکتی خود، آنها را با پرتاب و پاشیدن آب ترسانده و از باغچه دور می کند. فروش این ربات از اکتبر سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل