نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لینوکس دسکتاپ بر روی سری گلکسی سامسونگ

بر اساس اعلان رسمی شرکت سامسونگ، محصولات پیشرفته سری گلکسی این شرکت مانند گلکسی نوت 8، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به‌زودی می‌توانند نسخه‌های دسکتاپ لینوکس را بر روی خود اجرا کنند. البته ممکن است برای شما این سوال پیش‌آمده باشد که با توجه به این‌که اندروید، یک سیستم عامل بر پایه لینوکس است، جریان نسخه جدید لینوکس بر روی سری گلکسی چیست؟ ماجرا ازاین‌قرار است که پروژه لینوکس بر روی گلکسی به کاربران اجازه خواهد داد تا توزیع محبوب خود از لینوکس را بر روی تلفن همراه خود نصب‌کرده و درنتیجه نیز هسته لینوکسی‌ای که اندروید را تامین توان می‌کند، این توزیع را نیز مدیریت خواهد کرد.

سامسونگ در این زمینه می‌گوید: «هرگاه که احساس کردید که نیاز به عملکردهایی دارید که بر روی تلفن‌های همراه هوشمند و سیستم عامل آن قابل‌دسترسی نیستند، به‌سادگی می‌توانید به سراغ تعویض و استفاده از نرم‌افزار لینوکس برای گلکسی رفته و برنامه‌های خود را در محیط لینوکس اجرا کنید.

به‌این‌ترتیب دنیایی از قابلیت‌های جدید برای کاربران مهیا خواهد شد. برای مثال بااتصال دستگاه‌های سامسونگ به پایه ایستگاه DeX می‌توانیم از این تلفن‌های همراه به‌عنوان یک دسکتاپ لینوکسی استفاده کنیم و بااتصال آن به یک نمایشگر بزرگ، رسما وارد سطح جدیدی از کاربری شویم.

سامسونگ معتقد است که توسعه‌دهندگان نیز لینوکس قابل‌اجرا بر روی سری گلکسی را موردتوجه قرار خواهند داد زیرا می‌توانند برنامه‌نویسی‌هایی با قابلیت مشابه محیط‌های دسکتاپی را برای سیستم‌های همراه به ارمغان بیاورند. البته هنوز مشخص نیست که لینوکس بر روی سری گلکسی چه زمانی روانه بازار مصرف خواهد شد و در حال حاضر این طرح، یک پروژه درحال‌توسعه و پیشرفت است. بااین‌حال سامسونگ اعلام کرده است که کاربران خود را با نامه‌های الکترونیکی از پیشرفت این پروژه مطلع خواهد ساخت.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل