پیش بینی نتایج فوتبال با کمک توئیتر

محققان دانشگاه ایست آنجلیا دریافتند که افزایش پست های توئیتری می تواند برد یک تیم و جنجالی شدن شرط بندی ها را پیش بینی کند.

آن ها 13.8 میلیون توئیت – میانگین 5.2 توئیت در هر ثانیه – را در فصل لیگ برتر انگلیس بررسی کرده و نتایج را با مبالغ شرط بندی موجود در بزرگترین سایت آنلاین شرط بندی دنیا یعنی Betfair مقایسه کردند.

محققان دریافتند که اگر پیامهای ارسالی در توئیتر طی یک زمان خاص از مسابقه مثبت باشند، احتمال برنده شدن آن تیم بیشتر است. این پیامها بطور خاص پس از گلها و کارت های قرمز حاوی اطلاعات مفید بودند و این نشان می دهد که محتوای رسانه های اجتماعی برای ارزیابی مفاهیم و اهمیت اطلاعات جدید بسیار مفید است.

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای پیش بینی استفاده می کنند اما محققان به دنبال بررسی میزان فایده و دقت آن بودند. آن ها محتوای کلی همه توئیت ها را برای هر ثانیه از 372 بازی فصل لیگ برتر 2013-2014 تیم های فوتبال را اندازه گیری کردند.

این تحقیق که در نشریه Economic Inquiry منتشر شده، توسط محققان دانشکده اقتصاد دانشگاه ایست آنجلیا و با همکاری دانشگاههای داندی، ریدینگ و بیرکبک دانشگاه لندن انجام شده است.

محققان برای مقدارسنجی درجه شرط بندی اشتباه که توسط رسانه های اجتماعی قابل پیش بینی بود، چند استراتژی شرط بندی ساختند. آن ها دریافتند که فرد با استفاده از برآوردهای محافظه کارانه کمیسیون پرداختی به سایت Betfair و یک استراتژی شرط بندی در زمان مثبت بودن توئیت ها در مورد برد تیم می تواند بطور میانگین 2.28 درصد از 903 هزار و 821 شرط بندی را بدست بیاورد.

محققان همچنین به دنبال بررسی این امر بودند که آیا این پیام های توئیتری بطور خاص پیش از به ثمر نشستن گل می توانند اطلاعاتی ارائه کنند؛ به این معنی که کاربران توئیتر از بازارهای شرط بندی و پیش بینی نتایج بسیار سریعتر خبردار شوند اما هیچ شاهدی از این موضوع در این تحقیق حاصل نشد.

دکتر السدیر براون، رهبر ای تحقیق گفت: این نتایج با شواهد اخیر در مورد مفید بودن نوشته های رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار پیش بینی مطابقت دارد. برای مثال مدرکی وجود دارد که خروجی رسانه های اجتماعی توئیتر و سایت های پیام رسانی مالی می توانند بازدهی سهام آینده را پیش بینی کنند.

وی افزود: ممکن است در نگاه اول به نظر شگفت انگیز باشد و فکر کنیم که یک فرد دارای اطلاعات ارزشمند ابتدا شرط بندی کرده و بعد نوشته ای را ارسال کند. اما اگر فکر کنیم که اطلاعات ارزشمند در میان چند نفر پراکنده شده باشد، ممکن است درک کنیم که چرا مفاهیم رسانه های اجتماعی بر قیمت های بازار تاثیر دارد.

 

مترجم: سمانه سالاری

منبع: phys

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا