فوم چوبی ساخته شد

ازانجاکه اکثر فومهای موجود در بازار از پلاستیکهای مشتق شده از نفت خام به دست می آید، نمی توان آنها را محصولاتی منطبق با معیارهای زیست محیطی به شمار آورد. اما خبر خوشحال کننده این است که نسخه جایگزین آنها به زودی روانه بازار می شود.

گروهی از محققان موفق به تولید نوعی فوم شوند که به طور کامل از چوب تولید شده است. ازآنجاکه این فناوری جدید به راحتی تجزیه پذیر و قابل بازگشت به طبیعت است می توان آن را یکی از نوظهورترین فناوری های دوست دار محیط زیست به شمار آورد.

در عین حال دانشمندان امیدوارند که این فومهای جدید در طولانی مدت جایگزین محصولاتی شوند که هم اکنون به عنوان عایق حرارتی و یا مبنای اصلی بسته بندی ها به کار گرفته می شوند.

فومها موادی ارزشمند به شمار می آیند که طیف کاربرد آنها بسیار متنوع است، از عایق کاری ساختمانها گرفته تا حفاظت از اشیای شکستنی و حساس در حین نقل و انتقال. آنها سبک و ارزان و در عین حال ماده ای نه چندان خوشایند برای توازن محیط زیست به شمار می آیند.

محققان تحقیقات چوب انستیتو فرانهوفر آلمان برای تولید جایگزین چوبی این ماده، قطعات چوب را به تکیه های بسیار ریزی خرد کرده و در ادامه با استفاده از گازی مخصوص آنها را در کنار هم و در قالب ساختاری یکنواخت مستحکم کرده اند تا بتوان همچون فومهای فعلی به راحتی مورد استفاده قرار داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا