واتس آپ تجاری از راه رسید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت واتس‌اپ در خصوص واتس اپ تجاری می گوید: ما قصد داریم در قالب یک برنامه رایگان که برای فعالیت های تجاری طراحی شده است، خدمات جدیدی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ ارائه دهیم. این برنامه دارای دو حالت است که یکی مخصوص شرکت های کوچک و دیگری مخصوص شرکت های بزرگ نظیر بانک ها، شرکت های هواپیمایی و فروشگاهای بزرگ اینترنتی طراحی می‌شود که تعداد مشتریانشان بسیار زیاد است.

هنگامی که صاحبان مشاغل می خواهند در این پیام رسان برای خود و شرکت خود یک پروفایل تجاری بسازند، صفحه ای ظاهر می شود که در آن باید توصیف شغل و شرکت، وب سایت و نشانی شرکت را در آن ثبت کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات اصلی و محوری شرکت مورد نظر خود را در این صفحه مشاهده کنند.

شاید بتوان گفت یکی از جالب ترین و مفیدترین ویژگی واتس اپ تجاری، سازگاری فوری آن است. ضمن آنکه صاحبان کسب و کار کوچک که در این برنامه ثبت نام می کنند قادر هستند نسخه کسب و کار و نسخه معمولی WhatsApp را به طور جداگانه در گوشی همراه خود داشته باشند. این ویژگی به آنها کمک می کند تا زندگی شخصی و حرفه ای خود را جدا کنند.

همچنین این افراد می توانند شماره تلفن ثابت شرکت خود را به برنامه WhatsApp Business متصل کنند و از ارسال شماره شخصی خود به صدها یا هزاران مخاطب ناشناس نجات پیدا کنند.

پیام ها و تماس های مشتریان به شماره تلفن ثابت انجام می شود، اما صاحبان کسب و کار می توانند این تماس ها را در گوشی همراه خود دریافت کنند.

برای تاکید بر این نکته که WhatsApp و WhatsApp Business دو برنامه جداگانه هستند، این شرکت لوگوی نسخه تجاری را کمی متفاوت طراحی کرده است. در واقع طرح کلی همان طراحی لوگو WhatsApp است، اما نشان تجاری B جایگزین نشان تماس در وسط آیکون شده است.

واتس اپ تجاری در واقع بسیار شبیه به WhatsApp عادی است، اما دارای دو بخش اضافی به نام های آمار و تنظیمات کسب و کار در منوی خود دارد.

بخش آمار در حال حاضر تنها حاوی آمار کل پیام های ارسال شده، دریافت شده و خوانده شده است اما در آینده ابزارهای تجزیه و تحلیل بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

در عین حال، بخش تنظیمات کسب و کار هم به کاربران اجازه می دهد تا مشخصات خود را سفارشی کرده و پاسخ های خودکار برای مشتریانی که در ساعات غیر کار تماس می‌گیرند، ارسال کند.

واتس اپ تجاری در حال حاضر فقط به صورت آزمایشی در دسترس است و WhatsApp از صاحبان مشاغلی که در این زمینه با آن همکاری می کنند، درخواست کرده است تا هرگونه ویژگی، امکانات و مسئله‌ای که به نظرشان مشکل ساز است را عنوان کنند تا در صورت لزوم، مشکلات احتمالی این اپلیکیشن برطرف شود.

اپلیکیشن واتس اپ تجاری (WhatsApp Business) قرار است با قابلیت‌های جدید و کاربردی، به زودی در فروشگاه اینترنتی پلی استور گوگل در دسترس کاربران قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا