نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین محصول پنبه تراریخته امسال به بازار عرضه می شود

به گزارش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکترمصطفی قانعی گفت: سال گذشته برای نخستین بار آزمایش های مزرعه ای برای تولید محصول پنبه تراریخته آغاز شد که با توجه به آزمایش های انجام شده امیدواریم بتوانیم امسال نخستین محصول پنبه تراریخته را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه درشرایطی که واردات محصولات تراریخته را به کشور داریم، کمترتولید داخلی آن جدی گرفته می شود، افزود: به همین منظور یکی از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری در سال جدید تولید این محصولات است. 

قانعی با بیان اینکه، درسال گذشته فعالیت هایی در زمینه فعال تر شدن حوزه تراریخته در کشور از سوی این ستاد آغاز شده، ادامه داد: تلاش می کنیم موانع موجود بر سر راه این کار برطرف شود، هرچند که برای جبران این عقب افتادگی ها، حدود یک دهه زمان نیازاست.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، تولید محصولات تراریخته در کشور را یک نیاز خواند وافزود: همانگونه که در دنیا ضمن تولید محصولات تراریخته، روی این موضوع تحقیقات علمی بسیاری صورت گرفته، ما نیز باید سعی خود را بر تولید و پژوهش در زمینه محصولات تراریخته کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل