خودروی الکتریکی ولوو آماده فتح جاده‌ها

به نظر می‌رسد که ولوو به‌خوبی توانسته است تا بر نسل جدید فناوری‌های خودرو تسلط پیدا کند. این شرکت اعلام کرده است که از سال 2018 میلادی به بعد دیگر خودروهای سوخت فسیلی تولید نخواهد کرد. از سوی دیگر نیز خودروهای خودران این شرکت نیز در حال پشت سر نهادن آخرین آزمون‌های حرفه‌ای و پیشرفته در جاده‌ها هستند. همچنین این شرکت رده ساخت کامیون‌های خود را نیز به‌خوبی در اختیار دارد. بااین‌وجود علاوه بر نگاه به آینده، این شرکت در حال حاضر نیز دستی بر آتش دارد.

خودروی XC40 شرکت ولوو آخرین مدل از محصولات سری شاسی‌بلند یا SUV این شرکت است. این وسیله نقلیه از معماری برادرهای برگ خود یعنی XC60 و XC90 تبعیت می‌کند و همان قابلیت‌ها را در بسته‌ای کوچک‌تر برای کاربران به ارمغان می‌آورد. مدل XC40 با قیمت پایه 33 هزار دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید و مدل‌های پیشرفته و مجهز به‌تمامی گزینه‌های آن نیز از 40 هزار دلار بالاتر قیمت‌گذاری شده‌اند. این امر موجب می‌شود تا این خودرو رقیبی جدی برای مدل 3 شرکت تسلا به‌حساب بیاید زیرا هر دو خودرو، امکان استفاده از انرژی الکتریکی را دارند.

رقابت بین این دو خودرو از چیزی که بتوانید فکر آن را بکنید نزدیک‌تر است. هر دو مدل در سطحی تقریبا لوکس قرار دارند و ولوو به‌خوبی توانسته است بیشتر مواردی که موجب محبوبیت تسلا شده است را در خودروهای خود پیاده‌سازی کند. ولوو XC40 به یک نمایشگر لمسی بسیار بزرگ به‌عنوان مرکز کنترلی دستگاه مجهز است، سیستم خودران در آن تعبیه شده است و موارد بی‌سیم ویژه‌ای مانند شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه نیز در داخل این خودرو تعبیه شده‌اند.

سیستم خودران XC40 شامل یک سیستم دستیار رانندگی است که شبیه به سیستم آتوپایلوت شرکت تسلا عمل می‌کند. سیستم امنیت شهری نیز به راننده در مواجهه با موانع و عابران پیاده کمک کرده و می‌تواند به‌صورت خودکار در شرایط اضطراری ترمز بگیرد. این امر می‌تواند در شرایط رانندگی خودکار دستگاه که موجب کشته شدن تعدادی از رانندگان تسلا مدل S شده بود، عملکردی امن را به همراه داشته باشد.

البته به یاد داشته باشید که نخستین رده ارائه XC40 با موتورهای سوخت گازوئیل و بنزین عرضه خواهد شد و مدتی بعد نیز مدل تمام الکتریکی و مدل بنزینی- الکتریکی XC40 نیز به بازار راه خواهند یافت.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا