اسکلت روباتیک مجهز به دو بازو ساخته شد

به گزارش مهر، این اسکلت روباتیک جدید ویژه نیم تنه بالا ساخته شده و درحالی که نمونه های قبلی همواره دارای یک بازو بودند، فناوری جدید ارایه شده مجهز به دو بازو است تا فرآیند بازتوانی بیماران با سرعت بیشتری انجام شود.این فناوری جدید توسط گروهی از محققان دانشکده مهندسی دانشگاه تگزاس در آستین ارایه شده است. Harmony عنوانی است که برای این محصول برگزیده شده تا هر چه بیشتر نشان دهد که با برخوردای از دو بازو، نظم حرکتی فرد بیمار را به طرز قابل توجهی ارتقا می دهد.

این محصول جدید برای آن دسته از بیمارانی که دچار جراحات در ناحیه سیستم عصبی و نخاع شده اند کاربرد زیادی دارد.این اسکلت روباتیکی که از سال ۲۰۱۱ در دست طراحی و ساخت بوده به فرد استفاده کننده این امکان را می دهد تا فرآیندهایی نظیر خوردن و لباس پوشیدن را به راحتی انجام دهد.

Harmony کاملا با ساختار آناتومیکی بدن منطبق می شود گویی فرد استفاده کننده همانند یک لباس آن را به تن کرده است. این اسکلت روباتیکی از سه نقطه به بدن فرد استفاده کننده متصل می شود . روبات دارای ۱۴ محور حرکتی بوده و از مفصل شانه نیز بهره می برد تا هماهنگی حرکات در در این بخش با سایر بخشها در بالاترین سطح خود باشد.

نکته جالب توجه مربوط به حسگرهای این اسکلت روباتیکی می شود که قابلیت ثبت داده ها برای ۲ هزار بار در ثانیه را دارند. این داده ها در ادامه توسط نرم افزار مخصوص Harmony آنالیز شده تا سیستم از روی آنها بهترین تعامل را با فرد استفاده کننده داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا