نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکارهای همکاری آکادمی علوم چین و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بررسی شد

 رییس آکادمی علوم چین و هیات همراه  با حضور در ساختمان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ضمن آشنایی با این مجموعه علمی، پیشنهادهایی برای همکاری دو کشور ارایه و زمینه های انجام همکاری میان دو کشور بررسی شد.در این دیدار به پیشنهاد دکتر بای چانلی رییس آکادمی علوم چین مقرر شد، دوکشور کارگروهی تشکیل داده و راهکارها و زمینه های همکاری را بررسی و در کارگروه مشترک مذاکرات انجام شده را به مرحله اجرا و عملیاتی برسانند.

چانلی رییس آکادمی علوم چین در این دیدار ضمن بیان فعالیت های انجام شده در این آکادمی گفت:یکی از راه های همکاری بین آکادمی چین و صندوق حمایت از پژوهشگران ایران معرفی دانشجویان و بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکتری است.

وی بیان کرد:آکادمی این آمادگی را دارد که هزینه زندگی دانشجویانی را که به عنوان بورسیه می پذیرد تقبل کند و در مقابل ایران نیز هزینه رفت و آمد دانشجویان را به کشورشان متقبل شود؛ همچنین درمقابل ایران نیز هزینه زندگی دانشجویان چینی را پرداخت و آکادمی علوم چین نیزآماده پرداخت هزینه رفت و آمد دانشجویان خود را دارد.
انتقال تکنولوژی از طریق برگزاری نمایشگاه، بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی وانجام پروژه های مشترک و … از دیگر راهکارهایی است که برای همکاری بین دو کشور از سوی رییس آکادمی علوم چین پیشنهاد شد.

چانلی افزود:از سال 2013، 19 دانشجوی ایرانی به عنوان بورسیه در مقطع دکتری در آکادمی علوم چین در حال تحصیل هستند و هر ماه 1500 دلار به عنوان هزینه زندگی از طرف آکادمی به این افراد پرداخت می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل