سن ابتلا به سرطان در کشور کاهش یافته است

دکتر مریم سادات حسینی افزود: سال گذشته دوره اول این کنگره با حضور 18 سخنران خارجی برگزاری شد.وی با اشاره به چالش های حوزه مامایی و زنان به عنوان محور اصلی این کنگره اضافه کرد: در این کنگره در مورد مباحثی که متخصصان و ماماهای سراسر کشور اختلاف رای دارند پرداخته می شود تا بتوان به نتیجه علمی و صحیح دست پیدا کرد‌.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در این گردهمایی علمی به مباحث مهمی؛ از جمله طب مادر و جنین، هورمون درمانی، چالش های دوران بارداری، حفظ قدرت باروری در زنان مبتلا به سرطان و … پرداخته می شود.
حسینی پرداختن به مسایلی همچون بیماری های مقاربتی را از دیگر مباحث چالشی این کنگره دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ابتلا به ویروس HPV/ اچ پی وی یکی از شایع ترین بیماری مقاربتی و مهم ترین عامل بروز سرطان دهانه رحم است.
 بیش از 100 نوع ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV (Human Papillomavirus وجود دارد، تقریباً ۶۰ نوع اچ‌پی‌وی باعث ایجاد زگیل‌های معمولی می شوند که این زگیل‌ها در برخی نواحی بدن مانند دست و پا به‌وجود می‌آیند و ۴۰ نوع از این ویروس‌ها را اچ‌پی‌وی‌های نوع تناسلی می‌نامند که ممکن است موجب زگیل تناسلی شوند.
حسینی افزود: به همین دلیل پرداختن به روش های تشخیصی، درمانی و پیشگیری از این بیماری الزامی است. زگیل تناسلی از تظاهرات عفونت با ویروس اچ پی وی یا ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس انواع زیادی دارد که به دو دسته پر خطر و کم خطر تقسیم می‌شوند.
مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نوع کم خطر باعث بروز زگیل تناسلی در ناحیه دستگاه تناسلی خارجی می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری تماس جنسی است ولی راه‌های انتقال دیگری هم برای آن مطرح شده است.
وی یادآور شد: زگیل‌های تناسلی خارجی بسیار مسری است و بیش از 70 درصد شرکای جنسی در صورت تماس با فرد مبتلا دچار علائم می‌شود. در صورت ابتلا، ویروس برای مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند و می‌تواند مجددا عود کند.
حسینی تصریح کرد: هدف از درمان، از بین بردن زگیل‌ها است که بسته به محل و تعداد زگیل‌ها هزینه درمان متفاوت است.
دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25تا 27 بهمن در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تالار ابوریحان برگزار می شود و دکتر ساغر صالح پور دبیر اجرایی و دکتر فرح فرزانه دبیر علمی این کنگره بین المللی هستند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.dtogi.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا