سامسونگ منتظر چراغ سبز اپل

شرکت‌های اپل و سامسونگ به‌عنوان دو دشمن خونی در رده تلفن‌های همراه شناخته می‌شوند ولی این دشمنی بیش از هر چیزی در میان هواداران این دو کمپانی به چشم می‌خورد. در پشت پرده این رقابت، مشارکت ویژه و مداومی بین این دو غول برقرار است. برای مثال نمایشگر منحصربه‌فرد آیفون X که اپل به‌شدت بر روی آن تبلیغات کرده است، توسط سامسونگ تهیه و تولید می‌شود. بااین‌حال همکاری‌های این دو شرکت در پس‌زمینه انجام می‌شوند و تا به امروز همکاری‌های چندانی در سطح اول بازار بین این دو شرکت وجود نداشته است.

حال به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال پایان دادن به این شرایط است. این شرکت اعلام کرده است که ساعت هوشمند یا به عبارت صحیح‌تر، ردیاب سلامتی گیر فیت 2 با دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های سری آیفون سازگاری دارد و این امر به این معنی است که کاربران باید به نرم‌افزار این دستگاه برای سیستم عامل iOS دسترسی داشته باشند ولی مشکل اصلی همین‌جا آغاز می‌شود. فروش محصول یاد شده آغاز شده است ولی نرم‌افزار iOS آن هنوز قابل دسترسی نیست.

نبودن نرم‌افزار به معنای این است که کاربرانی که این محصول را خریداری کرده‌اند و تلفن همراه آیفون دارند، امکان استفاده از دستگاه خود را نخواهند داشت. سامسونگ اعلام کرده است که نرم‌افزار یاد شده را تولید کرده و برای مسئولان بازار نرم‌افزاری اپل ارسال کرده است و تنها منتظر پاسخ مثبت اپل است تا نرم‌افزار یاد شده را بر روی اپ استور یا بازار نرم‌افزاری سیستم عامل iOS به مشتریان عرضه کند. مسئولان سامسونگ مدعی شده‌اند که مدت‌هاست که این نرم‌افزار را ارسال کرده‌اند ولی اپل حتی پاسخ درخواست آن‌ها را نیز نداده است. البته این شرکت در حال حاضر نسخه‌ای از نرم‌افزار ساعت هوشمند خود را بر روی بازار نرم‌افزاری اپل دارد ولی این نسخه قدیمی بوده و با گیر فیت جدید سازگاری نخواهد داشت.

بسیاری از مخالفان اپل این اقدام از سوی این غول سیلیکون ولی را بی‌احترامی به افراد عادی می‌داند. در سمت مقابل نیز دوستداران اپل مدعی هستند که سامسونگ بدون هماهنگی با اپل اقدام به فروش این محصول با ادعای سازگاری با آیفون کرده است و به همین دلیل، رفتار سامسونگ با کاربران توهین‌آمیز بوده است. بااین‌وجود ما طرف هیچ‌یک از این دو شرکت را نگرفته و قضاوت را به خود شما واگذار می‌کنیم.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا