پرواز هواپیمای الکتریکی 10 موتوره

 این هواپیما که GL-10 نام دارد می تواند به صورت عمودی از زمین بلند شده و به همان شکل فرود بیاید و زمانی که در آسمان قرار دارد همانند هواپیما های عادی حرکت افقی داشته باشد.

تلفیق این دو شیوه پرواز برای سازندگان این هواپیما چالشی بزرگ به شمار می آمد , این هواپیما که بدون سرنشین بوده توسط موتورهای خود که قابلیت قرار گیری در هر دو جهت افقی و عمودی را دارند حرکت می کند , تعداد این موتور های الکتریکی به 10 عدد می رسد و بهترین راه قرار گیری آن ها روی یک بال ثابت همانند آنچه در تصاویر دیده می شود است.

هم اکنون در فاز آزمایشی و طراحی اولیه این هواپیما 4 موتور هیبریدی روی هر یک از بال ها که سازه ای کامپوزیتی دارند و 2 موتور دیگر روی قسمت دم قرار می گیرند. این موتورها توسط 2 موتور دیزل 6 کیلوواتی که باتری های لیتیومی هواپیما  را شارژ می کنند تغذیه می شوند. مجموع طول بال ها 20 فوت (6.1 متر) بوده  و وزن خالص آن ها چیزی در حدود 55 پوند (24.9 کیلوگرم) است.

به گفته محققان ناسا روند ساخت این هواپیما با ساخت 12 مدل آزمایشی آغاز شد که نمونه های اولیه آن همانند هواپیما هایی بسیار سبک بودند که هم ابعاد کوچکی داشتند و هم از وزن بسیار ناچیزی در برابر مدل های بعدی برخوردار بودند , اشکال عمده این مدل های اولیه که باعث شد تا مهندسان سیستم کنترل پرواز این هواپیما را بهبود بخشند فرود های نا ایمن و سخت این هواپیما بود.

این هواپیما با قابلیت 24 ساعت پرواز بی وقفه کم تر از یک ماشین چمن زنی سر و صدا تولید می کند و پیش بینی می شود در جا به جایی بسته های کوچک , نقشه برداری هوایی و سایر کار های مطالعاتی مورد استفاده قرار گیرد. در آینده مدل پیشرفته این هواپیما قادر خواهد بود 1 تا 4 مسافر را با خود حمل کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا