آبیاری گیاهان به روش طبیعی

 سیستم Tableau یک سیستم هوشمند آبیاری گیاهان است که با آبیاری به موقع , از آبیاری بیش از اندازه و یا کم تر از حد مورد نیاز گیاهان خانگی جلوگیری می کند.

ایده ساخت این سیستم از چرخه طبیعی آبیاری موجود در طبیعت الهام گرفته شده به این صورت که وقتی ریشه های گیاه در حال خشک شدن هستند به صورت اتوماتیک آب کافی در اختیار آن ها قرار گرفته و این آب به سرعت توسط ریشه ها جذب می شود. تنها کاری که ساکنین آپارتمان برای آبیاری به موقع گیاهان خود باید انجام دهند پر نگه داشتن مخزن این دستگاه از آب است و مابقی فرایند آب رسانی توسط سیستم انجام می شود.

آب موجود در مخزن به سمت قسمت تحتانی جریان یافته و سپس به وسیله پارچه های جاذب که توسط  پدیده کاپیلاری عمل می کنند به ریشه ها رسانده می شود. دریچه های موجود در قسمت تحتانی این دستگاه زمانی که ریشه ها کاملا به آب آغشته شدند بسته شده و چرخه آب رسانی تا خشک شدن مجدد ریشه ها متوقف می شود.

Tableau که برای آبیاری انواع گیاهان و سبزیجات , گل های زینتی و گیاهان دارویی کاربرد داشته تنها در رنگ های سیاه و سفید موجود است و از طراحی زیبایی به سبک مینیمالیستی بهره می برد. این سیستم بدون نیاز به استفاده از جریان الکتریسیته کار کرده و جریان آب را بر اساس میزان فشار و رطوبت موجود در دستگاه برقرار می کند. بنابراین با توجه به ویژگی های ذکر شده این سیستم در تمام قسمت های منزل قابل استفاده بوده و فارغ از هر نوع شرایط آب و هوایی قابلیت بهره برداری دارد.

تولید انبوه این سیستم که اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد به 80000 یورو (معادل 90000 دلار آمریکا) سرمایه گذاری نیاز داشته و پیش بینی می شود در صورت ورود این سیستم به بازار بهای هر Tableau چیزی در حدود 195 دلار آمریکا تعیین شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا