بیماری ابولا در کشور گزارش نشده است

 دکتر اسحاق حسینی روز دوشنبه در نشست بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: هرچند درسال گذشته شاهد بیماری کرونا در ایران بودیم اما ابولا در کشور بروز نکرده است.وی اظهار کرد: در حال حاضر 50 تا 55 درصد مردم به اضافه وزن مبتلا هستند که از این میزان 15 درصد چاق هستند.

حسینی بیان کرد: هرچند رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک مهمترین عوامل چاقی در ایران هستند اما ژنتیک نیز در بروز این عارضه نقش دارد.

وی به تعداد مبتلایان به هپاتیت B در دنیا در دنیا نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری حدود 350 میلیون نفر تخمین زده می شود و براساس برآوردها این رقم به یک میلیارد نفر خواهد رسید.حسینی به کاهش این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: در 2 دهه قیل این بیماری حدود 3 تا 5 درصد جمعیت کشور را در گیر کرده بود که با اقدامات انجام شده نظیر واکسناسیون این رقم به 1 تا 3 درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: در سال های گذشته شایعترین علت انتقال هپاتیت در کشور از طریق مادر به فرزند بود اما اکنون از طریق سوزن های آلوده و معتادان تزریقی این بیماری منتقل می شود.
وی ادامه داد: آندوسکوبی در ابتلای بیماران به هپاتیت نقشی ندارد و در کشور ما همانند سایر نقاط جهان امکان ابتلا از این طریق یک در 100 هزار نفر است که وسایل پزشکی غیر بهداشتی و ضدعفونی نشده می تواند عامل این بیماری باشد.

حسینی از افزایش بیماری التهاب روده ای در کشور خبر داد و گفت: این بیماری علاوه بر تهران و شهرهای بزرگ در مناطق روستایی نیز مشاهده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا