رکورد منحصربه‌فرد بوگاتی شیرون

بوگاتی همواره می‌داند که چگونه خودروهایی را عرضه کند که بسیاری از سوپر اسپرت‌های دیگر را محصولاتی کاملاً معمولی نشان بدهد. بوگاتی شیرون با موتور چهارتوربو W16 خود یکی از خارق‌العاده‌ترین محصولات ساخته شده در تاریخ صنایع خودروسازی است. این ماشین به‌خوبی نشان داده است که گروه فولکس‌واگن با پول خود قادر به انجام چه‌کارهایی هستند.

به‌تازگی این خودرو توانسته است تا رکوردی خارق‌العاده را از خود برجای بگذارد. این خودرو در آزمایش سرعت توانسته است تا از وضعیت ایستاده تا رسیدن به‌سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و توقف کامل پس‌ازآن را در مدت‌زمانی کمتر از 42 ثانیه تجربه کند. زمان دقیقی که شیرون برای رسیدن به این رکورد به آن نیاز داشته است، 41.96 ثانیه بوده است که به معنای یک رکورد جهانی به‌حساب می‌آید.

نمونه آزمایشی  برای این کار، توسط خوان پابلو مونتایا رانندگی می‌شد و به‌هیچ‌عنوان نسبت به مدل استاندارد شیرون، دست‌کاری و بهینه‌سازی نشده بود. به‌این‌ترتیب مونتایا حرکت خود را از وضعیت ایستاده آغاز کرده و در مسافت 3112 متر، توانست تا به‌سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و سپس به وضعیت توقف کامل دربیاید.

مدت‌زمان رسیدن به‌سرعت 400 کیلومتر در ساعت برای این خودرو برابر با 32.6 ثانیه بود و پس‌ازآن نیز تنها به 9.3 ثانیه برای اعمال توقف کامل نیاز بود که نشان‌دهنده قدرت خارق‌العاده سیستم ترمز این خودرو نیز هست. شایان‌ذکر است که پس از عملکرد موفقیت‌آمیز آخرین نمونه از این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، به‌زودی شاهد حضور این غول در خیابان‌ها خواهیم بود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا