تولید شیرینی پروتئینه و کاملا گیاهی

امید نگینی، مجری این طرح و مدیر عامل شرکت دانش بنیان سلامت گستران آریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره اهمیت اجرای این طرح گفت: هم اکنون بر اساس آمارهای انجمن دیابت ایران، از هر 5 نفر در کشور، یک نفر در معرض  خطر ابتلا به دیابت یا چاقی هستند. اهمیت پیشگیری از این موضوع باعث شد ما به فکر اصلاح فرمولاسیون مواد غذایی به ویژه شیرینی های سنتی و قدیمی بیافتیم.

وی درباره مزایایی این محصول افزود: مزه این شیرینی کاملا طبیعی است با این مزیت که دندان را خراب نمی کند و چاق کنندگی شکر را ندارد و میزان کالری آن کم و ارزش غذایی آن زیاد است. این محصول خاصیت آنتی اکسیدانی و پروبیوتیکی دارد؛ نوع مواد بکار گرفته آن نیز باکتری ها و فلور طبیعی روده را احیا کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.همچنین ما در تولید این محصول از نگهدارنده شیمیایی استفاده نکرده ایم بلکه ما برای ساخت محصولات مان نگهدارنده های کاملا طبیعی، گیاهی و سالم به کار برده ایم.

وی افزود: ما در این طرح آرد، شکر و گلوکز را حذف و مواد گیاهی، طبیعی و سالمی جایگزین آنها کردیم. به عنوان مثال ما به جای آرد از فیبر گیاهی و سلولز استفاده و گیاه استویا را جایگزین شکر کرده ایم؛ یک عدد برگ خشک گیاه استویا 10تا 20 برابر شیرین تر از شکر است. همچنین قند استحصال شده از این گیاه 300 برابر شیرین تر از شکر است. ما در این طرح،  پس از عصاره گیری، تغلیظ  کردن و رنگ بری گیاه استویا، آن را مورد استفاده قرار دادیم.

نگینی اظهار کرد: همچنین ما برای غنا بخشیدن و افزایش ارزش غذایی این محصول از جلبک دریایی به نام اسپیرولینا استفاده کرده‌ایم؛ ما اولین شرکت استفاده کننده از این جلبک دریایی در کشور برای مواد غذایی هستیم.

وی درباره خاصیت این جلبک دریایی گفت: حدود 78 درصد وزن خشک این جلبک پروتین است و 18 اسید آمینه دارد. در ضمن این جلبک سرشار از ویتامین B ₁₂ و آهن است و باعث رفع کم خونی و فقر آهن می شود.

به گفته وی، بیماران دیابتی، سیلیاکی و فنیل کتونوری و افراد دارای رژیم لاغری و گیاهی می توانند از این شیرینی کاملا گیاهی و پروتینه شده استفاده کنند.

گفتنی است این محصول به ثبت اختراع رسیده و مورد تایید مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و انجمن علمی گیاهان دارویی اصفهان و بنیاد ملی نخبگان کشور کروواسی و کشور اوگاندا و … است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا