نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحقیقات علمی باید به مدل مردم پایه تغییر کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، حسین قدیایی صبح دوشنبه در همایش هم اندیشی مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور اظهار کرد: مدیریت دانش در کشور باید تغییر کند؛ زیرا نیروی انسانی خوب، محققان برتر و سخت افزارهای خوبی داریم و باید به خوبی مدیریت شوند.

وی در این همایش در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین مدل تحقیقاتی کشور باید از وضعیت دولتی یا شرکت های خصوصی که بعضی مقامات دولتی روی آن تاکید دارند، به مدل مردم پایه تبدیل شود.
قدیانی با اشاره به تغییر رویکرد بسیج علمی به عنوان عنصر اساسی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی که دنیا به عنوان رویکرد اساسی برخورد می کند فعالیت های علمی و تحقیقاتی است.
رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با تاکید بر تغییر فضای کلی جنگ ها و رویارویی ها گفت: اگر مدل رویارویی آمریکا با کوبا را در زمان جنگ خلیج خوک ها و رویارویی فعلی آمریکا با ونزوئلا اکنون در نظر بگیریم، پی می بریم که جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است.
وی ادامه داد: همه این موارد نشان می دهد تحقیقات علمی باید با تغییرات راهبردی در مسایل اساسی روی دهد و نوع تحقیقات هم تغییر کند.
قدیایی افزود: امام خمینی (ره) برای اولین بار امور دشواری مانند جنگ تحمیلی را مردمی اداره کرد و ما بر اساس این مدل نباید دنباله رو روش های غربی باشیم و باید تحقیقات علمی را هم مردم پایه پیش ببریم.
این همایش با حضور فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید برتر بسیج و نخبگان علمی برتر اولین دوره آموزشی شهید حسن طهرانی مقدم رونمایی شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل