به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، مولر از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد اما تأیید کرد نقشه راه E فولکس شاهد عرضه حدود 50 خودروی الکتریکی و نزدیک 30 خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود. این حرکت یک تغییر بسیار بزرگ بوده و فولکس معتقد است تا سال 2025 از هر 4 خودروی فروخته شده یکی کاملاً الکتریکی خواهد بود. اگر این برنامه تحقق یابد، فولکسواگن میتواند در سال بیش از 3 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی به فروش برساند.
تا سال 2030 گروه فولکسواگن تلاش خواهد داشت تا کلیه محصولات خود را بهصورت الکتریکی شده عرضه کند. همانگونه که شرکت توضیح میدهد، هر مدل دارای نسخهای الکتریکی شده خواهد بود که به این ترتیب میتوانیم شاهد حدود 300 مدل دوستدار محیطزیست در سبد محصولات برندهای گوناگون این گروه خودروسازی باشیم.
این تغییر جهت کمهزینه نبوده زیرا فولکسواگن حدود 20 میلیارد دلار را صرف تحقیق و توسعه و حمایت از حملونقل الکتریکی میکند. این سرمایهگذاری شامل ساخت دو پلتفرم جدید برای خودروهای الکتریکی، ارتقای تأسیسات و ساخت زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی میباشد.
هزینههای بالا، حرکت فولکس را متوقف نمیکند زیرا این شرکت گفته که تا سال 2025 تنها برای ناوگان خودروهای الکتریکی خود به بیش از 150 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری نیاز خواهد داشت. گفته میشود این ظرفیت برابر با حداقل 4 گیگا فاکتوری بوده و هزینه سنگینی را در پی خواهد داشت.