نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد و راه‌اندازی «مرکز تحقیقات بین‌المللی فناوری‌های نوین و مهندسی پزشکی»

 در این دیدار، پروفسور والتر مسئول برنامه‌ریزی مرکز پروفسور سمیعی در آلمان و ایران، گزارشی از اهداف و نحوه برنامه‌ریزی اجرایی و چگونگی ایجاد و توسعه این مرکز ارائه کرد.پروفسور سمیعی در این نشست، ضمن تأکید بر این نکته که هدف اصلی این برنامه و راه اندازی این مرکز، بازگرداندن مغزهای علمی برجسته به کشور به جای فرار مغزها است، گفت: احداث این مرکز تحقیقات، فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی و فرصت‌هایی را برای دانش آموختگان ایرانی که شایستگی‌های آنان اثبات شده، به وجود می‌آورد.

پروفسور سمیعی افزود: این مرکز در آینده می‌تواند تربیت کننده و معرفی کننده برندگان آینده جایزه نوبل از ایران باشد ولی آنچه مهم است این است که این برنامه در سطح ملی پذیرفته و حمایت شود.

پروفسور سمیعی در ادامه، به سابقه همکاری‌های علمی و دوستی خود با پروفسور فرهادی اشاره و تأکید کرد: با شناختی که من از ایشان دارم، ایشان نه در کسوت یک وزیر، بلکه در کسوت یک خدمتگزار در جهت توسعه علمی ایران تلاش خواهد کردوی خطاب به دکتر فرهادی گفت: مردم به شما باور دارند و من نیز باور دارم که شما از طرف مردم و دولت حمایت خواهید شد. دکتر فرهادی در پایان این دیدار خواستار تنظیم هرچه سریعتر اساسنامه مرکز جهت طی مراحل بعدی شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل