نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز عملیات اجرایی ۶پروژه عمرانی در دانشگاه علم و فناوری بهشهر

به گزارش سیناپرس، حمید محمدزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۶ پروژه عمرانی شامل فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی، فاز اول سلف سرویس مرکزی، سالن ورزشی، رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی، آشپزخانه و محوطه سازی در دانشگاه علم و فناوری مازندران افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دانشگاه علم و فناوری مازندران با حضور معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ربیع فلاح استاندار مازندران و شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس هفته جاری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران عنوان کرد: دو پروژه فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و هزینه ۱۰ میلیارد ریال و همچنین فاز اول سلف سرویس مرکزی با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ۴ پروژه عمرانی از ماه های گذشته شروع شده و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند، افزود: این پروژه‌ها شامل سالن ورزشی به مساحت ۳ هزار مترمربع و برآورد هزینه ۳۰ میلیارد ریال، آشپزخانه سلف مرکزی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و برآورد هزینه ۵ میلیارد ریال، محوطه سازی به مساحت ۵ هکتار و برآورد هزینه ۲۵ میلیارد ریال و رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی دانشگاه به طول ۴ کیلومتر و برآورد هزینه ۴۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: دانشگاه علم و فناوری مازندران یکی از دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم است که در کیلومتر ۳ جاده دریای چهارفصل شهرستان بهشهر واقع شده ‌است و با عنوان واحد اقماری دانشگاه علم و صنعت ایران، در سال ۱۳۷۳ با پذیرش ۹۰ دانشجو در دو رشته مهندسی صنایع و برق آغاز به کار کرد و این واحد در سال ۱۳۹۱ و طی فرآیند استقلال از دانشگاه علم و صنعت ایران به مرکز آموزش عالی و در سال ۱۳۹۲ به دانشگاه علم و فناوری مازندران تغییر نام داد.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته در دانشگاه علم و فناوری مازندران، هیئت علمی از ۷ نفر به ۵۲ نفر و دانشجویان از ۸۰۰ نفر به حدود ۳۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

محمدزاده در پایان با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در طی ۴ سال گذشته از حدود ۳۰ میلیارد ریال به حدود ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: قبل از استقلال دانشگاه ۳ رشته کارشناسی شامل صنایع، ریاضی و کامپیوتر وجود داشت و اکنون و پس از استقلال دانشگاه؛ دانشجویان در ۶ رشته کارشناسی با ۱۰ گرایش و ۶ رشته کارشناسی ارشد با ۱۱ گرایش مشغول به تحصیل هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل