نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص سرطان ریه با آزمایش خون

پژوهشگران موسسه اروپائی غده شناسی European Institute of Oncology (Ieo) موفق به ارائه راهکاری جدید برای تشخیص سرطان ریه شده اند . در این روش جدید یک آزمایش ساده خون که در آن ساختار و مواد ژنتیکی خون از جمله میکرو آر ان ای ها RNA Micro  مورد بررسی قرار می گیرد . میکرو آر ان ای ها به عنوان یک علامت خاص و ویژه سرطان و وجود غده شناخته می شود .

این مطالعات در  موسسه اروپائی غده شناسی با نام Cosmos II معرفی شده و در آن یک هزار و 115 فرد سیگاری که مصرف دخانیات روزانه آن ها بسیار زیاد است مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند . در بین این افراد ، 48 نفر دارای غدد سرطانی بودند که در مطالعات قبلی  موسوم به Umberto Veronesi مورد بررسی قرار گرفته بودند .

نتایج این پژوهش ها و کشفیات جدید دانشمندان در مجله موسسه ملی سرطان National Cancer Institute منتشر شده است و بر این اساس ، روش جدیدا ارائه شده با آزمایش میر  mir-Test  قابل مقایسه بوده و هزینه آن کمتر از آزمایش تک Tac spiral بوده و این قابلیت را دارد که بر خلاف دو نمونه آزمایش قبلی می تواند وجود تومور ها و عوامل سرطانی را در مراحل اولیه تشخیص دهد .

در همین زمینه فابریزیو بیانچی Fabrizio Bianchi مدیر آزمایشگاه بیو اینفورماتیک و ژنومیک موسسه اروپائی غده شناسی اعلام کرد : " اگر امروزه 10 هزار آزمایش تاک برای تشخیص تومورها مورد نیاز باشد ، با استفاده از این آزمون جدید با 3018 آزمایش می توان به نتیجه مشابه رسید . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل