تشخیص اوتیسم در دختران دشوارتر است

دکتر «پائول لیپکین»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: آشکار نبودن علائم اختلال اوتیسم در دختران موجب می‌شود این بیماری در آنان دیرتر تشخیص داده شود.

به گفته لیپکین به ازای تشخیص بیماری اوتیسم در هر چهار پسر، این بیماری در یک دختر تشخیص داده می‌شود. هرچند هنوز درک کمتری در مورد ریشه‌های این تفاوت‌ها وجود دارد. در این مطالعه متخصصان به بررسی اطلاعات مربوط به 50 هزار فرد مبتلا به اوتیسم و خانواده‌های آنان پرداختند. همچنین 10 هزار نفر از آنان از سن خود در زمان تشخیص بیماری آگاه بودند و 5000 نفر نیز برای مشخص شدن شدت نارسایی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن مورد آزمایش قرار گرفتند.

این متخصصان دریافتند به طور کلی تشخیص اختلال اوتیسم در دختران دیرتر از پسران انجام می‌شود. به طور میانگین اختلال‌های تحولی فراگیر در دختران که بر رشد مهارت‌های اصلی تاثیر می‌گذارند در سن چهار سالگی تشخیص داده می‌شوند در حالی که سن تشخیص این بیماری در پسران سه سال و هشت ماهگی است.

همچنین مشخص شد علائم این بیماری در میان دختران و پسران و برحسب جنسیت متفاوت است. به طور مثال دختران در مهارت درک نکات اجتماعی مشکل دارند در حالی که در پسران مشکلات مرتبط با طرز رفتار همچون رفتارهای تکراری بیشتر است.

لیپکین افزود: این یافته‌ها حاکی از آن است که رفتارهای پسران نسبت به دختران واضح‌تر است و در نتیجه شناسایی این رفتارها در دختران با سختی بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان تاکید دارند که تفاوت در بروز علائم این بیماری نه تنها به تشخیص دیرهنگام آن در دختران منجر می‌شود بلکه احتمال دارد تشخیص بیماری به اشتباه انجام گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا