کامیونهای خودران در راه جاده های بریتانیا

به کارگیری دسته ای از کامیونها و تریلرهای غول پیکر که همواره با یکدیگر در ارتباط بوده و به صورت خودران هدایت می شوند نویدبخش تحولی چشمگیر در حمل و نقل جاده ای است. کارشناسان معتقدند چنین فناوری می تواند به کاهش قابل ملاحظه آلاینده های کربنی و بهبود وضعیت ترافیکی در جاده هایی منجر شود که همواره شمار قابل توجهی از کامیونها و تریلرها در آنها تردد می کنند.
ابتکارعملی که توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل بریتانیا دنبال می شود متشکل از شبکه ای هوشمند از تریلرها و کامیونهایی است که به دلیل برقراری ارتباط بی وقفه، همواره با فاصله بسیار اندکی از یکدیگر حرکت می کنند. این بدان معناست که کامیونهای بعدی مقاومت کمتری را در برابر جریان هوا متحمل می شوند که نتیجه آن کاهش چشمگیر مصرف سوخت است.
گذشته از آن، به دلیل فاصله اندکی که میان کامیونها در این سیستم جدید برقرار است، فضای بیشتری از سطح جاده آزاد شده و خودروهای دیگر با آزادی عمل و سرعت بالاتری به حرکت خود ادامه می دهند و در نتیجه دیگر از ترافیکهای سنگین خبری نخواهد بود.
این پروژه قرار است در ابتدا با شبیه سازیهای دقیق آغاز شده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، از سال 2018 شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.
وزیر حمل و نقل بریتانیا در این خصوص می گوید: ما در حال سرمایه گذاری مهمی است که در نهایت به ارتقای سطح کیفی زندگی مردم بریتانیا منجر خواهد شد.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : newatlas

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا