نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از جراحی نهنگ سفید در چین

دامپزشکان چینی طی عمل یک جراحی تلاش کردند تا توپی را که توسط یک نهنگ سفید کوچک بلعیده شده و در گلوی وی گیر کرده بود ، از دهان وی خارج کنند . این جراحی در پارک قطبی هاربین سان آسیا Harbin Sun Asia Polar Park در شهر هاربین ، مرکز ایالت هی لونگ جیانگ Heilongjiang واقع در شمال شرقی کشور چین انجام شد .

بر اساس گزارش های منتشر شده ، این جراحی در روز 25 آپریل برابر با پنجم اردیبهشت ماه انجام شده و هفت ساعت به طول انجامید . در این جراحی ، تیم متخصص دامپزشکان و جانور شناسان تمامی تلاش خود را جهت نجات این نهنگ به کار بردند ولی علی رغم تمامی اقدامات انجام شده ، عمل جراحی فوق ، موفقیت آمیز نبوده و به جهت حفظ جان این نهنگ ، عمل فوق متوقف شد .  

گفتنی است این نهنگ در شرایطی پیدا شد که یک توپ با ابعاد هفت تا ده سانتیمتر در گلوی وی گیر کرده بود و جانور شناسان احتمال می دهند این نهنگ به اشتباه ، توپ فوق را در دریا بلعیده است . لازم به توضیح است که نهنگ فوق هنوز زنده بوده و دامپزشکان در صدد هستند پس از بهبود نسبی وی ، عمل جراحی دوم را روی وی انجام داده و این شی اضافه را از دهانش خارج کنند .

این موضوع به خوبی نشان دهنده تاثیرات مخربی است که زباله ها و فعالیت های انسانی در دریاها و اقیانوس ها بر زندگی جانوران و حیوانات این مناطق دارد . نهنگ سفید یا نهنگ بلوگا beluga whale یکی از گونه های وال است که در نزدیکی قطب شمال زندگی می کند . این جانور دارای پوستی کاملا سفید بوده و در حدود 5 متر طول دارد . این جانور که با نام علمی Delphinapterns leucas شناخته می شود دارای ظاهری شبیه به دلفین ها است و خوراک عمده آن ها را ماهی تشکیل می دهد . بعضی از گونه های این نهنگ مهاجرت می کنند و در حال حاضر جمعیت آن ها به دلیل شکار بی رویه توسط انسان ها و دشمنان طبیعی شان یعنی خرس های قطبی ، با کاهش زیادی رو به رو بوده است . آلودگی های زیست محیطی از دیگر خطراتی است که زندگی این گونه ارزشمند جانوری را تهدید می کند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل