نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از لباس فضایی ایلان ماسک

ایلان ماسک یکی از نوآورترین کارآفرینان جهان به حساب می آید. او با استفاده از خلاقیت های ویژه و صد البته ریسک پذیری بالای خود به سراغ پروژه های عجیب و غریبی مانند تاکسی فضایی، خودروهای خود ران برقی و غیره رفت. در این میان شرکت اسپیس اکس را می توان یکی از مهم ترین شاخه های کاری او به حساب آورد.

اسپیس اکس که مدت ها پیش برنامه های خود را برای طرح های متعدد فضایی اعلام کرده بود که یکی از این برنامه ها، ساخت لباس های ویژه فضانوردی و پیاده روی فضایی بود. حال به نظر می رسد که این مورد سرانجام به حقیقت پیوسته است و ایلان ماسک با استفاده از شبکه های اجتماعی به سراغ معرفی این محصول جدید اسپیس اکس رفته است.

ماسک به تازگی تصویری از این لباس فضایی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی کرده و به پیروان خود در این شبکه اعلام کرده است که این محصول، نسخه نهایی و عملیاتی به حساب می آید. ماسک در پست خود در اینستاگرام نوشت: «نخستین تصویر از لباس فضانوردی اسپیس اکس. در طول روزهای آینده نیز تصویر بیشتری ارائه خواهند شد. این لباس نسخه اصلی است (نسخه نمایشی نیست) و در محیطی با فشار خلاء آزموده شده است. حفظ تعادل بین زیبایی و عملکرد، بسیار دشوار بود. رسیدن به هر یک از این موارد به تنهایی آسان است.»

این لباس مجهز به یک کلاه ایمنی است که بر اساس ظاهر آن می توان گفت که طراحی این محصول با تمرکز بر روی وزن کم انجام شده است. این لباس بسیار ظریف بوده به هیچ عنوان مانند لباس پیاده روی فضایی ناسا، زمخت به نظر نمی رسد و بیشتر شبیه به یک لباس داخل کابین است که سرنشینان می توانند آن را در طول پرواز به تن داشته باشند.

با این وجود تا زمان منتشر شدن اطلاعات کامل تر و تصاویر دقیق تر از این محصول نمی توان درباره آن قضاوت درستی داشت و به صورت دقیق تر، قضاوت کامل تنها با در اختیار داشتن نتایج آزمایش های انجام شده بر روی این لباس ممکن خواهد بود.

آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل