سرانجام گلکسی نوت 8

در طول چند هفته اخیر یکی از مهم ترین و مورد انتظارترین محصولات دنیای فناوری، تلفن همراه گلکسی نوت 8 شرکت سامسونگ بود. این تلفن همراه که بسیاری منتظر معرفی رسمی آن بودند، سرانجام دیشب در یک مراسم ویژه به جهانیان معرفی شد.

در این مراسم مدیرانی مانند رییس بخش ارتباطات همراه سامسونگ، دی جی که، نایب‌رییس ارشد و مدیر استراتژی محصولات سامسونگ، جاستین دنیسون، مدیر استراتژی محصولات، سوزان دسیلوا و مدیر بازاریابی این شرکت به نام جاناتان ونگ به روی صحنه آمده از قابلیت های مختلف این محصول رونمایی کردند.

به صورت کلی مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 به این ترتیب خواهد بود:

پردازنده: پردازنده هشت هسته ای کوالکام MSM8998 اسنپ دراگون 835 در کشورهای چین و آمریکا (4 هسته 2.35 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی) یا پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 8895 (چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی) برای سایر بازارها

پردازنده گرافیکی: تراشه مالی G71 MP20 برای مدل های مجهز به اگزینوس و تراشه آدرنو 540 برای دستگاه های مجهز به تراشه اسنپ دراگون

رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: سه مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی. دارای قابلیت افزودن کارت حافظه تا سقف 256 گیگابایت (دستگاه های یک سیم کارته دارای درگاه اختصاصی حافظه هستند ولی در دستگاه های دو سیم کارته از یکی از فضاهای سیم کارت برای این کار استفاده می شود)

نمایشگر: نمایشگر اینفینیتی سوپر AMOLED  به ابعاد 6.3 اینچی و با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل. مجهز به لایه حفاظتی گوریلا گلس 5. دارای قابلیت لمس سه بعدی.

سیم کارت: دو مدل تک سیم و دو سیم کارته با قابلیت اتصال به شبکه های 4G.

دوربین اصلی: دوربین دوقلو مجهز به دو حسگر 12 مگاپیکسلی. قابلیت پایدارسازی دیجیتالی تصویر، زوم 2 برابر و فلش ال ای دی دوقلو.

دوربین دوم: یک حسگر 8 مگاپیکسلی

باتری: باتری غیرقابل جداسازی 3300 آمپرساعتی از نوع لیتیوم – یون.

سیستم عامل: اندروید نوقا نسخه 7.1.1.

ابعاد: بدنه 162.5 در 74.8 میلیمتری با ضخامت 8.6 میلیمتر.

سایر امکانات: حسگر اثر انگشت، سیستم شناسایی چهره، شبکه وای فای، بلوتوث، ان اف سی، جک 3.5 میلیمتری هدفون، قلم ویژه به نام قلم S و یو اس بی نوع C.

در این مراسم بر روی مواردی مانند قابلیت تبدیل این دستگاه به یک کامپیوتر خانگی، مقاومت آن در برابر آب و غبار، سیستم امنیتی کاربری های قلم S و نمایشگر اینفینیتی این دستگاه تاکید شده بود و کمتر اشاره ای به بحران گلکسی نوت 7 شد. تنها دی جی که در ابتدای سخنان خود اشاره ای به تجربه تلخ سال گذشته داشت.

آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا