چگونه هوش خود را بیدار کنیم؟

به گزارش سیناپرس به نقل ازمجله شبکه،  بدون شک مغز انسان از پیشرفته‌ترین ابر کامپیوتر امروزی که فضای یک سوله را پر می‌کند و پیچیده ترین محاسبات دنیا را انجام می‌دهد بسیار قوی‌تر است. اما برای بهره‌وری از این کامپیوتر توانا نیاز به آموزش داریم. در ادامه 5 مقاله کاربردی در زمینه تکنیک‌های بهره‌وری از مغز و هوشمندی را گردآوری کردیم. با شبکه همراه باشید.

در عصری که «عصر اطلاعات» نامیده می‌شود و می‌توان به‌راحتی از منابع متعدد و فراوانی که در اطرافمان وجود دارد آن را به‌دست آورد. اما باز هم می‌بینیم که بیشتر افراد اوقات خود را با شبکه‌های اجتماعی پر می‌کنند غافل از این‌که رقابت در این دنیا روز به‌روز سخت‌تر و شدیدتر می‌شود و میزان تقاضا به‌صورت روزانه افزایش می‌یابد و تنها راه پیشی گرفتن از سایرین کسب اطلاعات بیشتر و دانستن زیاد است.

زمانی که فیلم لوسی با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون و مورگان فریمن روی پرده سینماها اکران شد، بسیاری این سوال را مطرح کردند، آیا این امکان وجود دارد که در دنیای واقعی به چنین توانایی شگفت‌انگیز مغزی دست پیدا کرد؟ به طوری یک انسان بتواند از تمامی توان مغزی خود برای پیشبرد کارهای خود استفاده کند؟

مغز ما قوی‌ترین رایانه است اما این رایانه هم ممکن است گاهی به خطا برود یا در اثر گذشت زمان فرسوده شود. مهم نیست که مغز ما چقدر قدرتمند است، مهم این است که بدانیم چگونه این عضو با ارزش بدن خود را احیا کنیم و در حفظ تقویت و توانایی آن بکوشیم. در این مقاله راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که می‌تواند در جهت تقویت و جلوگیری از زوال مغز به ما کمک کند.

ذکاوت و هوشمندی کاملا انعطاف‌پذیر است و برای رسیدن به آن می‌توان کارهای گوناگونی انجام داد. برای این‌که هوشمندانه‌تر تفکر کنید؛ ذهن شما به سه چیز نیاز دارد: دائما در حال آموزش دیدن و تعلیم باشد تا تفکرات بهتری داشته باشد؛ اطلاعات زیادی داشته باشد و این‌که بتواند روی یک مشکل یا ایده تمرکز کند. توماس ادیسون به سه دلیل توانست روی لامپ حبابی کار کند: ۱ – برای این‌که بتواند منطقی فکر کند؛ آموزش دیده بود.۲ – در مورد مهندسی برق اطلاعات زیادی داشت. ۳ – روی حل این مشکل تمرکز داشت. حال اگر دوست دارید ذهن خود را طوری پرورش دهید که هوشمندانه‌تر فکر کنید به نکات زیر عمل کنید:

هرکسی ممکن است در زندگی خود طعم شکست را بچشد و از رسیدن به هدفش ناکام بماند. نمی‌توان ادعا کرد که افراد باهوش هرگز شکست نمی‌خورند، شاید انتظاری که از این گونه افراد داریم در مقایسه با افراد عادی بیشتر است. برای موفقیت در دنیای واقعی باهوش بودن شرط لازم است اما کافی نیست. گاهی اوقات افراد باهوش هم به علت غرور یا تصمیم‌گیری‌های نادرست و عجولانه خود ممکن است شکست را تجربه کنند یا حتی یک کسب و کار به نام و قدرتمند را به ورطه نابودی بکشانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا