خودرویی که از آینده آمده است

 ماشین FNR شرکت شورلت توسط مرکز خودرو سازی آسیا پان Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) طراحی شده و سپس تحویل شرکت شورلت داده شده است.

تکنولوژی و سیستم های به کار برده شده در این خودرو همانند خودرو های ساخته شده امروزی است ولی چیزی که این خودرو را متفاوت می کند، شکل ظاهری و بدنه است. ظاهر خودرو FNR با چراغ های کریستالی و لیزری، درب های اژدها مانند و چرخ های عجیب وغریبش بسیار شبیه به خودرو فیلم معروف ماتریکس است.

در داخل خودرو، داشبورد کاملا مجازی زیر شیشه جلوی تقریبا افقی، بسیار جلب توجه می کند. روشن شدن ماشین پس از شناخت عینبیه چشم راننده امکان پذیر است و در نهایت حسگرهای به کار برده شده و راداری که بر روی سقف قرار دارد، نقش یک هوش مصنوعی بسیار قوی را در یافتن بهترین مسیر به مقصد را ایفا می کند.

نکته قابل توجه این طرح همانند خودرو اتوماتیک گوگل، در استفاده از تکنولوژی های منحصر بفرد در ساخت خودروهایی است که قطعا متعلق به نسل های بعدی هستند و اصلا توجهی به تولید آن در سال های نزدیک یا دور نشده است و فقط مثال های خوبی برای تکنولوژی آینده صنعت خودرو سازی هستند.

شورلت مدل  FNR خودرو ای است که چشم ها را در نمایشگاه سال 2015 به خود خیره کرده است ولی هنوز برای تولید این خودرو نیاز به پیشرفت در جزییات آن است.  تصاویر زیر کمک می کند تا درک بهتری از این خودرو فضایی داشته باشید و در ضمن نکته دیگر این که این عکس ها واقعی هستند و از شبیه سازی کامپیوتری خبری نیست.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا