درمانی آسان تر برای صرع

در این شیوه درمان از یک مایکروپمپ الکتریکی و یک داروی ضد تشنج برای مهار و کنترل قسمت های آسیب دیده مغز بدون آسیب رساندن به سلول های سالم مجاور استفاده می شود. این روش نتایج ابتدایی موفقیت آمیزی روی موش های آزمایشگاهی داشته و اکنون زمان تست کردن آن روی موجودات زنده دیگر رسیده است.

تعداد بسیار معدودی از دارو های درمان صرع قابل تجویز به بیماران است , این داروها یا عوارض جانبی بسیار خطرناکی دارند و یا بعد از ورود به داخل بدن توسط سیستم دفاعی آن از بین می روند که این مطلب باعث بی اثر شدن مصرف دارو می شود. در حال حاضر بدن 30 درصد از 50 میلیون بیمار صرع  دنیا در برابر انواع داروهای تولید شده برای این بیماری مقاوم بوده و این دارو ها هیچ اثری در پروسه درمان آن ها ندارد.

اکنون محققان در حال بررسی شیوه های جدید درمان هستند تا بدون آسیب رساندن به نواحی و سلول های سالم مغز کمک به درمان و بهبود یافتن بیمارن کنند. راه حل ارائه شده توسط آن ها استفاده از یک میکرو پمپ نازک ( 20 مرتبه نازک تر از موی سر ) است.

زمانی که جریان الکتریکی به این میکروپمپ ها متصل می شود ذرات کوچک مثبت ( یون هایی که دارو ها را با خود حمل می کنند) به سمت محل مورد نظر پمپ می شوند. زمانی که این یون ها به محل مورد نظر می رسند باعث فعال شدن گیرنده های گابای A وB در مغز شده (گیرنده هایی که مانع رسیدن پیام های عصبی به مرکز اعصاب بدن می شوند). این فرایند موجب هجوم و وارد شدن یون های کلورید به داخل سلول ها شده و مقاومت غشایی این سلول ها را کاهش می دهد.

پس از بدست آمدن نتایج مثبت از آزمایش این پروسه روی موش های آزمایشگاهی این فرایند قرار است روی سایر موجودات زنده مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد. همچنین محققان در حال تحقیق روی احتمال اضافه کردن مایکرو چیپ های قابل کاشت (که در سال 2013 در آزمایشگاه برای زیر نظر گرفتن فعالیت های مغزی بیمار تولید شد) به فرایند درمان بوده که به آن ها این اجازه را می دهد تا به روشی هوشمند قبل از وقوع تشنج خود به خود دارو های لازم از طریق این چیپ ها وارد جریان خون بیمار شود.