حس نامرئی شدن را تجریه کنید

حالا با مطالعه ای جدید که در انستیتو کارولینسکا در استکلهم انجام شده است، می توانیم این احساس را تجربه کنیم. بر اساس آزمایشی که توسط این گروه تحقیقاتی طراحی شده است، شما می توانید احساس ناپدید شدن و نامرئی بودن را تجربه کنید.

در این آزمایش داوطلبان عینک خاصی را روی چشمشان قرار می دهند و فردی با یک قلم مو روی بدن آنها می کشد. اما چیزی که آنها می بینند فقط قلم مویی است که بالا و پایین می رود. دیدن این صحنه، کافیست تا شما احساس نامرئی بودن کنید.

محققان دریافتند کسانی که این احساس را تجربه می کنند، سطح استرس و اضطرابشان کاهش می یابد. بنابراین می توان امیدوار بود که این تکنیک برای درمان اختلالات اضطراب های اجتماعی استفاده شود. اضطراب  یا هراس اجتماعی نوعی اضطراب است که با ترس و اضطراب شدید در موقعیتهای اجتماعی شناخته می‌شود و حداقل بخشی از فعالیتهای روزمره شخص را مختل می‌کند.  اضطراب اجتماعی یک اختلال بسیار ناتوان کننده‌است که می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی فرد را مختل کند. در موارد شدید اضطراب اجتماعی می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تا حد زیادی کاهش دهد. بعضی از مبتلایان ممکن است هفته‌ها از خانه خارج نشوند یا از بسیاری موقعیتهای اجتماعی مانند موقعیتهای شغلی و تحصیلی خود صرف نظر کنند. حداکثر حدود ۱۳٫۳ درصد مردم در مقطعی از زندگی خود معیارهای هراس اجتماعی را دارا هستند که نسبت مردان به زنان مبتلا ۲ به ۳ است.

گزارش کامل این مطالعه در مجله Scientific Reports به چاپ رسیده است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا