نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تفاهم‌نامه همکاري ميان جهاد دانشگاهي و مرکز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهرکرد امضا شد

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، حسين صمدي 25 مرداد ماه در اين آئين اظهار کرد: مرکز تحقيقات منابع آب آمادگي کامل به منظور همکاري با جهاد دانشگاهي استان در حوزه‌هاي آموزشي، فرهنگي و  پژوهشي دارد.
رئيس مرکز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهرکرد با اشاره به اينکه ملاک تأسيس دانشگاه‌ها برقراري ارتباط با بيرون از دانشگاه است، افزود: با انجام پژوهش‌هاي مختلف مي‌توان مشکلات بسياري از دستگاه‌ها در سطح ملي و استاني را مرتفع کرد.
صمدي گفت: طي دو سال اخير حدود 45 پروژه تحقيقاتي در حوزه آب انجام شد که تلاش شده از چهارچوب و قوانين مشخص شده استاني خارج و در سطح ملي فعاليت کنيم.
وي ادامه داد: اقدامات مختلف و گسترده‌اي در حوزه آب انجام شده است که لازم است در اين بخش نقاط ضعف وزارتخانه‌ها رابررسي کرد.
صمدي همچنين از نهايي شدن قراردادي با سازمان بورس کشور خبر داد و تصريح کرد: اين قرارداد در زمينه آسيب‌پذيري منابع آب و محيط زيست و همچنين سرمايه‌گذاري در فيروزکوه و دماوند بوده که نهايي و نقاط آسيب‌پذير اين دو دشت مشخص شده است.
وي با اشاره به اينکه کيفيت پروژه‌ها از اهميت بالايي برخوردار است، خاطرنشان کرد: تلاش شده است پتانسيل‌ها شناسايي شده تا کارها به طور مطلوب انجام شوند.
صمدي گفت: اشکالات کار ناشي از مطلوب نبودن زير ساخت‌ها و سياست‌گذاري‌هايي که در دستگاه‌ها و در حوزه پژوهش انجام مي‌شود، موجب ايجاد مشکل در کارهاي پژوهشي خواهد شد.
در ادامه رئيس جهاد دانشگاهي استان با اشاره به اينکه آب از مهم‌ترين موضوعات ملي و مهم‌ترين موضوع استان  است، اظهار کرد: در حوزه آب با توجه به ظرفيت‌هاي ملي و استاني مي‌توان کارهاي بسياري انجام داد.
وحيد خليلي ضمن ابراز رضايت از انعقاد اين تفاهم‍‌نامه گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهي استان داراي کانون‌هاي محيط زيست، حقوق، آسيب اجتماعي و فناوري اطلاعات است که پيشنهاد مي‌شود کانون دانشجويي آب راه‌اندازي شود.
وي ادامه داد: مي‌توان با تعيين سرفصل و نيازسنجي ملي و دعوت مردم به آموزش‌ها در زمينه مصرف و بهره‌وري و همچنين در حوزه کشاورزي ورود علمي داشت.
خليلي تصريح کرد: جهاد دانشگاهي استان آمادگي دارد با هم‌فکري لازم در طرح هاي مطالعاتي  آب ورود کند.
وي با بيان اينکه حوزه آموزش کوتاه مدت حلقه سوم آموزشي است، گفت: مقرر شده جهادهاي دانشگاهي کشور بر اساس نقشه توسعه يافتگي استان‌ها و بنا به قابليت‌هاي استاني يک يا دو مشکل را انتخاب و براي حل آن مشکلات تلاش جدي کند. ‎
خليلي ادامه داد: جهاد دانشگاهي استان در حوزه‌هايي ورود پيدا کرده که علاوه بر اخذ مجوز، با نقشه‌هاي توسعه استان و تخصص‌هاي داخلي همخواني داشته باشد.
وي با اشاره به اهميت طبيعت‌گردي در استان و با توجه به لزوم تدوين نقشه تحليل راهبردي  گردشگري شهرها استان و پيوست مطالعاتي تاکيد کرد: جهاد دانشگاهي استان در اين حوزه ورود جدي داشته است.
خليلي خاطرنشان کرد: استفاده از فناوري‌هاي نوين در حوزه گردشگري و صنعت و مطالعات آب شرب و تفکيک زباله از مبدأ، در جهاد دانشگاهي صورت پذيرفته است.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل