تفاوت های 6 نوع مختلف چاقی را بشناسیم

این شش طبقه بندی مختلف افراد چاق که توسط پژوهشگران دانشگاه شفیلد در بریتانیا ارائه شده است عبارتند از : مردان جوانی به نوشیدن مشروبات الکلی اعتیاد دارند ، افراد میان سالی که از زندگی خود ناراضی بوده و بدخلق هستند ، افراد مسنی که با وجود داشتن عوارض جسمانی ، زندگی شادی را تجربه می کنند ،  زنان جوان و سالم ، افراد مسنی که از سلامت جسمی برخوردارند و افرادی با وضعیت سلامتی نامناسب .

به گفته این پژوهشگران ، سیاست های درمانی حال حاضر برای مداوای این افراد صرفا بر مبنای چاق بودن آن ها و نحوه زندگی این افراد شکل گرفته است . مارک گرین  Mark Green پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با روش های درمانی فعلی برای مبارزه با چاقی گفت : " اقدام برای مداوای این گروه از بیماران ، بدون در نظر گرفتن سایر فاکتورها چندان تاثیر گذار نخواهد بود . تحقیقات ما نشان می دهد که افراد موجود در گروه های مختلف شش گانه ، نسبت به روش های درمانی یکسان ، واکنش های مختلفی بروز می دهند ."

در گزارش منتشر شده در رابطه با نحوه درمان افراد چاق ، اعلام شده است که قطع مصرف مشروبات الکلی در افرادی که دچار عارضه چاقی هستند ، بسیار تاثیر گذار است و همچنین برای افراد میان سالی که دارای شرایط نارضایتی عمومی از زندگی خود هستند ، بهترین روش درمانی ، ارائه درمان ترکیبی تمرینات جسمانی و مشاوره روان شناسانه اجتماعی است در حالی که مداوای چاقی در زنان سالم و جوان هیچ نیازی به دارو و مداخله پزشکی نداشته و با تمرینات عادی امکان پذیر است .  

بر این اساس همچنین مشخص شد که ارائه راهکارهای ورزشی برای افرادی که از نظر سلامتی عمومی بدن شرایط نامطلوبی دارند ، چندان منطقی نبوده و نتیجه بخش نیست در حالی که این روش درمانی به سادگی در افراد دارای میزان بالای سلامتی عمومی بدن ، موثر خواهد بود .

لازم به توضیح است که پژوهشگران این تیم مطالعاتی برای دستیابی به نتایج فوق ، اطلاعات مربوط به 4 هزار و 144 فرد مبتلا به عارضه چاقی را در مرکز مطالعات سلامتی یورکشایر Yorkshire Health Study مورد بررسی قرار داده و عمده تمرکز آن ها بر شاخص توده بدنی body mass index این افراد قرار گرفت .

نتایج این مطالعات در آخرین شماره مجله بهداشت عمومی Journal of Public Health  منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا