افزایش خطر ابتلا به سرطان در مبتلایان به هپاتیت C

مطالعات جدید انجام شده از سوی پژوهشگران  نشان می دهد که بیماران مبتلا به ویروس هپاتیت C در معرض خطر ابتلا به سرطان های پروستات ، کلیه و کبد هستند . در این مطالعات پژوهشگران دریافتند خطر ابتلا به سرطان در بیماران این نوع از هپاتیت ، دو برابر بیشتر از سایر افراد است .

در همین زمینه لیزا نایبرگ Lisa Nyberg پژوهشگر ارشد این پروژه و از اعضای مرگز مطالعاتی کایزر در جنوب کالیفرنیا اعلام کرد : " مطالعات ما نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین ویروس هپاتیت C و خطر ابتلا به سرطان های کلیه ف پروستات و کبد وجود دارد . "

این مطالعات بر پایه نمونه های پیشین مطالعات انجام شده توسط همین مرکز صورت گرفته است که در آن کلیه افراد بالای 18 سالی که به سرطان مبتلا شده اند ، در فاصله سال های 2008 تا 2012 مورد بررسی قرار گرفته است .

در این جامعه آزمایشی، افراد مبتلا به هپاتیت C  طی 5 سال مورد مطالعه قرار گرفته شده ، 2 هزار و 213 مورد ابتلا به سرطان تشخیص داده شد که از این میان یک هزار و 654 مورد این سرطان ها ، ابتلا به سرطان کبد بودند که این رقم برابر با یک هزار و 524 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر است در صورتی که بررسی های انجام شده در مدت زمان مشابه ، روی افراد عادی ، نشان دهنده ابتلای 601 نفر در هر یک صد هزار نفر به سرطان کبد بوده که نشان دهنده اماری تقریبا دو برابر است . این موضوع تنها به بررسی سرطان کبد اشاره دارد در حالی که اگر روند خطر ابتلا به سایر سرطان ها را نیز در نظر بگیریم ، مشخص می شود که افراد مبتلا به هپاتیت C  ، دو نیم برابر افراد عادی در خطر ابتلا به سرطان هستند .

این پژوهش ها همچنین عنوان می کند که عواملی مانند استعمال دخانیات ، نوشیدن مشروبات الکلی ، نحوه نادرست زندگی و عدم توجه به بهداشت فردی و جسمی و دیابت نقش بسیار زیادی در ابتلا به سرطان ایفا می کنند و این موضوع در افراد مبتلا به هپاتیت C  بسیار بیشتر است .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از ان در کنفرانس بین المللی کبد 2105 The International Liver Congress 2015 که در شهر وین ، پایتخت اتریش برگذار شد ، ارائه شده است .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا