نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی علائم سرطان غدد لنفاوی

یافته های تحقیقات جدید در مورد غدد لنفاوی نشان دهنده این موضوع است که آن گروه از بیمارانی که دارای مشکلات بدون دلیل و توضیح در بلع مواد غذائی هستند باید تحت نظر پزشک قرار گرفته و آزمایش های لازم روی آن ها انجام شود .

در همین زمینه پرفسور ویلی هامیلتون Willie Hamilton از دانشکده پزشکی  دانشگاه اکستر University of Exeter Medical School در بریتانیا اعلام کرد : " تحقیقات ما نشان دهنده اهمیت نشانه هایی مانند التهاب غدد لنفاوی که منجر به مشکل در بلع می شود بوده و این موضوع در ناحیه گردن می تواند نشانگر بروز سرطان باشد . اگرچه وجود مشکلات بلع غذا در بسیاری از عفونت های گلو مشاهده می شود ولی در مورد سرطان ، این علائم معمولا بدون درد گزارش می شوند  و توده های ایجاد شده نیز عموما بزرگتر هستند . در صورت تداوم این نشانه ها ، این موضوع می تواند به معنی ابتلا به سرطان باشد . مطالعات ما نشانگر بالا بودن ریسک این علائم است .  "

آمارهای رسمی نشان می دهد که تنها در بریتانیا به صورت سالانه 14 هزار و 500 نفر به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شده و نزدیک به 5 هزار نفر بر اثر این بیماری می میرند . در همین راستا پژوهشگران دانشگاه لکستر به همراه تیمی از دانشجویان دانشگاه های آکسفورد ، کمبریج و بنگور Universities of Oxford, Cambridge and Bangor دو جمعیت مجزا از بیماران را مورد مطالعه قرار دادند .

در این مطالعات تمرکز اصلی بر بیماران بالای چهل سال قرار گرفت که  همگی دارای غدد لنفاوی non-Hodgkin بودند .

این تیم مطالعاتی اطلاعات بیش از 7 هزار و 799 نفر را به صورت دائم کنترل کرده و به این ترتیب 19 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته ،  در اختیار پزوهشگران قرار گرفت .

تیم دوم مطالعاتی نیز به بررسی شرایط 283 بیمار پرداختند که دارای علائمی مشابه بودند . هر دو پژوهش ، نشان دهنده نتایج یکسانی بودند .

بر اساس این پژوهش ها ، آزمایش خون نمی تواند برای تشخیص این عارضه مفید باشد . نتایج این تحقیقات و روش های مورد استفاده در آن،  در آخرین شماره  مجله پزشکی  General Practice منتشر شد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل