عدالت برای حضور بانوان در بخش فناوری

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،سیده فاظمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان در بوستان گفتگو بازدید کرد. سیده فاطمه حسینی ، گفت: بخش قابل توجهی از سرمایه انسانی کشور در حوزه دانش بنیان را دانشجویان و فارغ التحصیلان با علم و دانش تشکیل می‌دهند و این مسئله بسیار روشن است که بانوان  تا به امروز حضور پررنگی در دانشگاه‌ها هم‌سطح آقایان و در برخی موارد پیش‌تر از آقایان گام برداشته‌اند.

سیده فاطمه حسینی با ابراز امیدواری برای حضور زنان در حوزه دانش بنیان گفت: حضور بانوان در این عرصه بسیار خوب بوده اما ما با امید به تسهیل فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان و ایحاد بستر رقابت سالم و در عین حال حمایت از بانوان فعال در این حوزه که عمدتا حمایت مالی و معنوی مانند آقایان را ندارند، کمک مناسبی را برای حضور بیشتر بانوان در حوزه شرکت های دانش بنیان انجام دهیم تا عدالت برای بانوان ایجاد و زمینه‌های تبعیض رفع شود.

حسینی در رابطه با عملکرد سورنا ستاری به عنوان معاول اول علمی و فناوری ریاست جمهوری و ابقای سورنا ستاری در کابینه دولت دوازدهم گفت: از لحاظ کمی این نهاد یک هدف گذاری مبنی بر ایحاد ۳ هزار شرکت دانش بنیان داشته است که با تمام تلاش توانسته با این هدف پیش رود اما مسئله مهم که باید از لحاظ کیفی این شرکت‌ها کاملا مستقل شوند و کیفیت خدمات خود را گسترش دهند.

وی در پایان گفت: در هر صورت ما برای آقای سورنا ستاری آرزوی توفیق روز افزون داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا